1.5 מיליון דולר יושקעו בהפקת פסטיבל הרוק "פיק.ניק"

בפסטיבל, שיתקיים בתחילת החודש הבא בגני התערוכה בתל-אביב, ישתתפו אמני רוק בינלאומיים מובילים, בהם להקות פלסיבו, הפיקסיז והגורילאז

מיליון וחצי דולר יושקעו בהפקת אירועי פסטיבל הרוק "פיק.ניק", שיתקיים בתחילת החודש הבא במתחם גני התערוכה בתל-אביב בהשתתפות אמני רוק בינלאומיים מובילים, בהם להקות פלסיבו והפיקסיז. הפרטים הסופיים נמסרו במסיבת עיתונאים שכינס מפיק האירוע, שוקי וייס, יום לאחר הופעתה המדוברת של להקת מטאליקה באצטדיון רמת-גן, שלוותה בצלילים צורמים (תרתי משמע), אחרי שתקלות סאונד קשות חזרו ונשנו במהלכה.

וייס, שלא היה מעורב בהפקת המופע של מטאליקה, ביקש להימנע מתגובה ישירה לתקרית ואמר: "אין לי ספק שזו הייתה עגמת נפש גדולה למארגנים שהשקיעו חודשים של עבודה רק כדי ליפול בזמן אמת, שלא לדבר על אכזבת המעריצים שחיכו כל כך לאירוע הזה. פרויקט 'פיק.ניק' הוא מהמורכבים טכנית שהייתי מעורב בהם עד היום, ואנו מצדנו עושים הכול להעניק לקהל הנאה מושלמת מהאירוע".

במסיבת העיתונאים נחשף לראשונה המבנה החדש של מתחם המופעים בגני התערוכה, שיהיה גדול מאי פעם ויכיל עד 15 אלף צופים לכל אחד משני הערבים ב-5 וב-9 ביוני. על פי הנתונים שמסר וייס, למופע ב-9 בחודש בהשתתפות הפיקסיז ולהקות קרוסלה וה-EDITORS כבר נמכרו כמעט כל הכרטיסים, בעוד שלמופע ב-5 בחודש בהשתתפות פלסיבו, קלאקסונס, גורילז סאונד סיסטם ו-HUNK & CUPCAKES המכירה עדיין בעיצומה.

הבמה תוקם על שטח של כ-300 מ"ר, עליה יוקם ציוד הגברה ותאורה במשקל כולל של 11 טון שיכלול מסכי וידיאו ומקרנים, בידי צוות של כ-120 פועלי במה וטכנאים שיגיעו לארץ במיוחד. בנוסף יכלול שטח המופעים מתחם בתי קפה ודוכנים למכירת מזון, ושדירת בירות שבה ימכרו בשעתיים הראשונות לכניסת הקהל שני בקבוקים במחיר אחד. שערי המתחם יפתחו לקהל בחמש אחר הצהריים, והמופעים יימשכו משבע בערב ועד חצות.

"המטרה היא בהחלט להפוך את המיזם הזה לאירוע שנתי", הוסיף וייס, "יש תלונות רבות של הקהל המקומי לפיהן מביאים לארץ בעיקר אמנים וותיקים אחרי השיא. ראינו לעצמנו אתגר להפיק אירוע בהשתתפות השמות העכשוויים הלוהטים ביותר בתחום, רובם מגיעים כחלק מסיבובי הופעות בפסטיבלי הרוק המובילים באירופה. לראייה, יותר ממאה הזמנות כרטיסים שנרכשו בידי מעריצים מחו"ל של פלסיבו והפיקסיז ויגיעו לישראל במיוחד לצפות בהופעות".

כמו כן התייחס וייס לפרשת הביטול ברגע האחרון של הופעות הזמר-יוצר אלביס קוסטלו באמפי קיסריה, לאחר שנכנע ללחצים כבדים של ארגונים פרו-פלסטיניים וארגוני שמירת זכויות אדם. וייס, שלא היה מעורב בהפקת הופעותיו של הזמר בארץ, אמר בתגובה: "אני מכיר היטב את דעותיו של אלביס קוסטלו על המצב הפוליטי בישראל. הופתעתי שהסכים להגיע הנה, ופחות הופתעתי כאשר החליט לבטל את בואו. עם זאת, אני לא מבין את הטעם בפגיעה שלו דווקא במעריצים המקומיים האוהבים את המוזיקה שלו.

"יש לך מה לומר על המצב באזור? בוא הנה, עמוד על הבמה ותאמר מה שיש לך לומר ישירות לקהל. אצלנו אפשר, בעוד ברוב מדינות ערב שהמשטר בהן לא דמוקרטי אין אופציה כזו. גם לרוג'ר ווטרס היה מה לומר על המצב הפוליטי במזרח התיכון, והוא ניצל את הפופולריות שלו דווקא כדי להגיע הנה ולומר את דברו. ככה עושים שינוי".

מהפקת מופעי "פיק.ניק" נמסר כי ב-5 וב-9 ביוני מומלץ לקהל הרחב להגיע למתחם גני התערוכה ברכבת ובתחבורה ציבורית, ולהימנע ככל הניתן מהגעה לאזור ברכב פרטי. כרטיסים למופעים עדיין נמכרים במחיר 295 שקל ל-5 בחודש, 425 שקל ל-9 בחודש, וכן קיימת האופציה לרכוש כרטיס משולב לשני הערבים תמורת 595 שקל.