6.5 שנות מאסר ליניב בן-דוד על הונאת מס הכנסה וביטוח לאומי

יניב בן-דוד, שהורשע בהונאת ענק בעשרות מליוני שקלים של מס הכנסה ושל ביטוח לאומי, ישלם גם קנס בסך מיליון שקל ■ על הראל בן-דוד, אחיו של יניב, גזר בית המשפט 42 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך חצי מיליון שקל

6.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל - זהו העונש שגזר היום (א') בית המשפט המחוזי בתל-אביב במסגרת הסדר טיעון על איש העסקים יניב בן-דוד, בגין ביצוע הונאת ענק בעשרות מליוני שקלים של מס הכנסה ושל ביטוח לאומי.

על הראל בן-דוד, אחיו של יניב, גזר בית המשפט עונש של 42 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך חצי מיליון שקל, ועל כל אחד מהשותפים הנוספים למעשי המירמה, יוסף פנספורקר ורוני מימון, נגזר עונש של 42 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל.

בנוסף, השופט צבי גורפינקל גזר קנסות בסך 5,000 שקל על כל אחת מ-11 החברות שהיו בשליטת בן-דוד ושבאמצעותן הוא ביצע עם שותפיו את המירמה של רשויות המס. החברות פסקו לפעול לאחר שהפרשה נחשפה.

"לאחר ניהול משפט ארוך וממושך, שבמהלכו העידו 173 עדים והוגשו אלפי מסמכים ומוצגים, בטרם החלה פרשת ההגנה הגיעו הצדדים להסדר טיעון, והנאשמים הודו בעובדות כתב האישום המתוקן", כתב גורפינקל בגזר הדין.

בחודש מארס 2008 עצרה המשטרה את בן-דוד, שבגזר הדין מכונה "המתווה של הפעילות העבריינית", ואת שותפיו, וחשפה כי הם רקמו מזימה רבת היקף במטרה לרמות את רשות המסים והמוסד לביטוח לאומי, כדי לקבל לידיהם מאות אלפי שקלים מהקופה הציבורית, זאת תוך שימוש במערך החברות שבשליטת יניב בן-דוד.

כמו כן, הואשמו הנאשמים בביצוע עבירות הלבנת הון בסך של כ-80 מיליון שקל, במטרה להסוות ולהסתיר את סכומי-העתק שקיבלו לידיהם מביצוע העבירות.

בין העבירות שבהן הורשעו הנאשמים היתה גם עבירה של מתן חשבוניות פיקטיביות לחברת הבנייה חפציבה, שתרמה לקריסת חברת הבנייה.

בן-דוד ייסד או רכש חברות עתירות כוח-אדם בתחום התקשורת, שביצעו עסקאות אמת מול לקוחותיהן. בכדי להקטין את תשלומי המס השונים המתחייבים מעסקאות אלה, הוציאו הנאשמים חשבוניות פיקטיביות מחברות קש, שהקימו והיו בשליטתו המוסווית של יניב בן-דוד, לחברות שביצעו עסקאות. זאת, לשם רישומן בכזב בספריהן וניכוין במרמה כתשומות. במהלך השבוע הראשון של החקירה התאבד יוסי חן, מנכ"ל חברת "תקשורת בטוחה" שהיתה בבעלותו של בן-דוד.

בן-דוד ושותפיו הורשעו היום, על-פי הודאתם, בשורה ארוכה של עבירות, לרבות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות של ניכויי תשומות במטרה לחמוק מתשלום מס, עבירות של הכנת פנקסי חשבוניות כוזבים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

על מנת להבטיח את תשלום הקנסות שהוטלו על הנאשמים, הורה בית המשפט על חילוט רכוש ונכסים של הנאשמים לטובת המדינה. בין היתר חילטה המדינה דירה של יניב בן-דוד ברחוב ויצמן בתל-אביב וכן דירה של אחיו הראל בעיר אילת.

את המדינה ייצגו בתיק עורכי הדין דנה אמיר, אורי שפיגל ואורן בר-עוז מהמחלקה המשפטית אזור מרכז ברשות המסים.