זוגלובק: "ניכנס לכל המוצרים שעשויים מעוף, הודו ובקר"

7 חודשים אחרי ההשקעה המאסיבית במיתוג מחדש, זוגלובק מכוונת גבוה: תתחרה מול תנובה בקטגוריית הבשר הטרי ותגדיל את היקף היצוא ■ היו"ר אלי זוגלובק: "המטרה שלנו היא להיות חברה של מיליארד שקל תוך 3 שנים"

7 חודשים אחרי השקעת הענק במיתוג מחדש שהסתכמה ב-5 מיליון שקל, זוגלובק נמצאת עם הפנים להתרחבות משמעותית. "המטרה שלנו היא להיות חברה של מיליארד שקל בתוך 3 שנים. ניכנס לכל המוצרים שעושים מעוף, הודו ומבקר", אומר יו"ר החברה, אלי זוגלובק, בשיחה עם "גלובס".

* למה למשל?

"בשר בקר גולמי, גם לשם ניכנס. היום אנחנו משווקים מעט מאוד בקר גולמי. אנחנו משתמשים בנתחים מסוימים מהבקר להכנת המוצרים שלנו, וחלקים אחרים שהם יקרים ואיכותיים, כמו אנטריקוט, אנחנו מוכרים החוצה בהיקף של 10 מיליון שקל בשנה. אנחנו מתכננים להגדיל את הפעילות בהיקפים משמעותיים".

* כמה? 100 מיליון שקל?

"אפילו יותר", אומר מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי.

* תתחרו ב"אדום אדום" של תנובה?

"הם שוחטים בארץ, ואנחנו לא מתכוונים לשחוט בארץ".

* תשווקו שניצלים מוכנים?

"אנחנו בוחנים זאת בצורה מאוד חיובית".

לפני כשנה רכשה זוגלובק את מותג העופות ללא אנטיביוטיקה "טבעוף" תמורת 5 מיליון שקל. אחרי שהשלימה את הטמעתו, היא פונה לתוכניות לקצור מהמותג פירות נוספים.

"אנחנו הולכים להרחיב את הפעילות של 'טבעוף'. המותג טבעוף יגלגל מעל ל-100 מיליון שקל תוך 3 שנים, ואנחנו נמתח אותו לכל המקומות שהצרכן מבקש, אם זה פסטרמות ואם זה נקניקיות", אומר זוגלובק.

* תמתחו לכל המוצרים?

"כן, רק עם חומר גלם והבטחות צרכניות שמתאימות לצרכנים של 'טבעוף'".

* מה היקף המכירות השנתי הנוכחי של המותג?

קמרי: "היעד השנה הוא 36 מיליון שקל, ואנחנו עומדים בקצב".

תחום נוסף שזוגלובק מפנה אליו משאבים מיוחדים הוא היצוא, שעומד כעת על 10 מיליון שקל בשנה בלבד.

זוגלובק: "אנחנו מצפים להגדיל את היצוא לשוק היהודי הכשר מ-10 מיליון שקל ל-40 מיליון דולר, בתוך 3-4 שנים".

* כיצד?

קמרי: "אנחנו עושים 'ג'וינט ונצ'ר' עם חברת מכירות והפצה. להבדיל מרוב היצואנים שמעבירים סחורה והיא מתנהלת שם - אנחנו נהיה מעורבים, ניקח חלק בתהליך השיווקי והמכירתי, ויהיו לנו אנשי המכירות שלנו".

* מתי תתחילו לשווק?

קמרי: "בעוד 3 חודשים".

רווח תפעולי נמוך

בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של זוגלובק בכ-570 מיליון שקל, אולם, למרות היקף המכירות המרשים, שיעור הרווח התפעולי בחברה היה נמוך ועמד על כ-2% בלבד. עם זאת, הרווח נרשם לאחר הפסדים שצברה החברה בשנים קודם לכן.

זוגלובק: "ב-2009 החברה היתה רווחית יחסית למה שהיה שנתיים קודם לכן. אנחנו צופים השנה שיפור של 25% ברווחיות".

קמרי: "זוגלובק צפויה לסיים שנה טובה יותר מ-2009, אבל עדיין לא בסדר גודל. נשקיע המון בחדשנות, באיכות, בלהמציא את עצמנו כל פעם מחדש ובלהביא ערך לצרכן".

* איך סיימתם את 4 החודשים הראשונים של 2010?

זוגלובק: "סיימנו קצת מתחת ליעד אבל בגידול מול אשתקד. השוק היה בעייתי. שוק הבשר ירד יותר מאשר שווקים אחרים".

* גם המרווחים שלכם נשחקו?

זוגלובק: "ממש לא. הרווחים שלנו עלו".

* איך אתה מסכם את מהלך המיתוג מחדש?

זוגלובק: "בסך-הכול הנראות היום היא הרבה יותר טובה מהשנים האחרונות. זה היה מהלך הוליסטי של תדמית חדשה והתמקדות בליבה. 5 חודשים אחרי ההשקה, נתח השוק שלנו בנקניק הארוז עלה מ-24.8% ל-28.9%".

* אבל נתח השוק הכולל שלכם לא גדל?

"נכון. פעולה מיתוגית היא פעולה אחת, והמתחרים שלנו לא עומדים במקום. זה היה מהלך הכרחי בחיים של זוגלובק. זו רק תחילת הדרך. את הצרכן בסופו של דבר זה לא מעניין, כי הוא רואה בסופו של דבר את המחיר. להחזיק נתחי שוק ולכבוש נתחי שוק במחיר, זו המגננה הקלה ביותר לטווח קצר. זה לא יחזיק מים בעולם שבו מחיר בשר בקר מתייקר בעשרות אחוזים וחזה הודו מתחיל לעלות, זו לא אסטרטגיה לטווח ארוך".

* טירת צבי הכו אתכם במעדנייה.

"זה זמני. זוגלובק יותר חזקה. יכול להיות שטירת צבי זכתה לכמה נקודות לטווח קצר, אבל זה לטווח קצר".

* איך תשפיע עליכם עליית המחיר בחומרי הגלם?

זוגלובק: "בתחילת השנה שילמנו 4,500 דולר לטון בשר, ואנחנו צופים שזה יגיע ל-6,000 דולר לטון".

* זה לא יפגע לכם במכירות?

"זה כנראה ישפיע על כל השוק, אלא אם כן טירת צבי של תנובה תדע להחזיק מחירים. אנחנו נערכים עם דברים חדשניים כדי ליצור קטגוריות וביקושים חדשים שלא קיימים".

הפעילות החדשה של זוגלובק

* תחל בשיווק בשר טרי ותתחרה ב"אדום אדום" של תנובה.

* תמתח את המותג "טבעוף" למוצרים מוכנים.

* בוחנת השקת מוצרים מתחרים ל"מאמאעוף" של תנובה.

* תגדיל את היצוא מ-10 מיליון שקל ל-160 מיליון שקל בשנה.