ירידה ברווחי גזית גלוב; רוכשת חברת נדל"ן אמריקנית

(עדכון) - ה-FFO הצטמק ב-20% לרמה של 83 מיליון שקל ברבעון, לעומת 104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב , הנמצאת בשליטת חיים כצמן, פרסמה הבוקר (א') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010. הכנסות החברה מהשכרת מבנים גדלו ב-14% לרמה של 1.138 מיליארד שקל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק ב-105% לרמה של 88 מיליון שקל ברבעון ואילו ה-FFO של גזית גלוב הצטמק ב-20% לרמה של 83 מיליון שקל ברבעון, לעומת 104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מעסקת החלפת האג"ח להמרה של אטריום למניות אטריום.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 218 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לרווח נקי של 267 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

השווי הנכסי של נכסי החברה למניה עמד על 35.6 שקל, בהשוואה ל-34.8 שקל ברבעון המקביל אשתקד ויחס החוב נטו לשווי נכסי החברה עמד בסוף הרבעון על 63%, לעומת 63.7% ברבעון המקביל.

רוני סופר, מנכ"ל החברה, מסר כי "ברבעון הראשון של השנה אנו מציגים גידול במרבית הפרמטרים התפעוליים לצד ירידה מסוימת בתזרים מפעולות (FFO) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ירידה זו נובעת בעיקר מהשפעות הקשורות בהשלמת העסקה להחלפת האג"ח להמרה של חברת אטריום למניות אטריום. בראיה ארוכת טווח ועל רקע קצב השקעות מוגבר במהלך המשבר, גדל ה- FFO של החברה בכ- 60% מרמה של כ- 52 מיליון שקל, ברבעון הראשון של שנת 2009 לרמה של כ-83 מיליון שקל ברבעון זה".

מתרחבת בארה"ב

בתוך כך, גזית גלוב הודיעה היום על התרחבות בארה"ב, כאשר רכשה החברה הבת שלה אקויטי 1 (66%) רוכשת את חברת Capital and Counties USA בעסקת מניות ששוויה 600 מיליון דולר. החברה האמריקנית מחזיקה ב-15 נכסים מניבים בקליפורניה בשטח כולל של 241 אלף מ"ר.

במסגרת העסקה, תקבל Capital Shopping Centres 4.1 מיליון מניות רגילות של EQY ו- 10.9 מיליון יחידות השתתפות במיזם המשותף הניתנות להמרה למניות רגילות של EQY או למזומן, לפי בחירתה של EQY.

70% משווי העסקה הינו מרכזים מסחריים אשר מרביתם מרוכזים באזור מפרץ סן פרנסיסקו. שיעור התפוסה בנכסים עומד על 93%. יתרת הפורטפוליו (30%) כוללת משרדים, משרדים רפואיים, אדמות לפיתוח ובניין דירות. לאור התמקדותה במרכזים מסחריים, אקויטי 1 הודיעה כי בכוונתה למכור את מרבית הנכסים שאינם נמצאים בליבת העסקים שלה.