פסגות: הדאונסייד באלביט מערכות מוגבל - כדאי להיחשף למניה

בבית ההשקעות מעלים המלצתם ל"תשואת שוק" מ"תשואת חסר", במחיר יעד של 61 דולר למניה - פרמיה של כ-11% על מחיר המניה בשוק ■ לגבי השפעת המשבר באירופה - מעריכים כי אלביט תדע להתמודד גם עם הירידה באירו

במחלקת מחקר ה-Sell Side בפסגות בית השקעות עידכנו היום (ב') את הסקירה על מניית אלביט מערכות , ומציינים כי הדאונסייד במניה מוגבל ולכן מעלים את המלצתם ל"תשואת שוק", מ"תשואת חסר", במחיר יעד של 61 דולר למניה - פרמיה של כ-11% על מחיר המניה בשוק. "למרות שעדין לא מדובר על הזדמנות קנייה, כן היינו ממליצים להתחיל להיחשף למניה עפ"י משקלה בשוק", אומרים בפסגות.

האנליסטית טליה לויברג ממשיכה להעריך כי גם תוצאות הרבעון השני של אלביט מערכות צפויות להיות חלשות עם צפי לירידה במכירות. על רקע התאוששות בדיווחי החברה על חוזים חדשים, בפסגות מצפים לצמיחה חיובית ושיפור בשיעור הרווחיות התפעולית במחצית השנייה של השנה, כך שברמה השנתית צפויה אלביט לסיים עם צמיחה של כ-1.5% בלבד ורווחיות תפעולית של כ-8.8%, לעומת כ-9.3% ב-2009.

לגבי השפעת המשבר באירופה על אלביט מערכות, בפסגות מציינים כי כ-25% ממכירות אלביט מקורן באירופה, אך מעריכים כי בדומה להצלחה המרשימה שהפגינה הנהלת החברה בבלימת השפעות הדולר בעבר, כך היא תדע להתמודד גם עם הירידה באירו. המשמעות המהותית יותר מבחינתנו הינה בטווח המעט ארוך יותר בלחץ האפשרי על התקציבים ביבשת לאור תוכניות המימון הנוכחיות. לחץ, שבדומה לארה"ב עשוי להוביל ללחץ תקציבי ולניסיונות לייעל גם את ההוצאה הביטחונית.

לויברג מציינת כי אין ספק כי גם בטווח הארוך יותר האתגרים לאלביט נותרים: הסביבה העסקית והתחרותית, לוחות הזמנים המתארכים, צורך לחיפוש אחר רכישות של כלל החברות בתחום ולחץ על יכולת שיפור המרווחים. יחד עם זאת, להערכתה, תחת המיצוב התחרותי של אלביט והיקף ההשקעה הנוכחית במו"פ, מחיר המניה בשוק כמו גם מכפיל הדומה לממוצע התעשייה ל-2010 (11.1), כבר משקפים את האתגרים האלו.