כתב אישום נגד מבצעי הונאה במאות אלפי שקלים באמצעות חברת אדלפי

מנחם גורביץ וצורי גואטה נאשמים כי קשרו מזימה להונות ספקים שונים בכל רחבי הארץ, באמצעות שיקים דחויים חסרי כיסוי שהוציאו מחשבון הבנק של אדלפי, כאשר לאחר מכן מכרו את הסחורה במזומן במחיר מופחת

כתב אישום חמור נגד מנחם גורביץ וצורי גואטה, בגין פרשת הונאה של מאות אלפי שקלים שביצעו באמצעות חברת "אדלפי", הוגש היום (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב על-ידי פרקליטות המחוז בעיר.

בכתב האישום נטען כי "החל מאוקטובר 2009 קשרו גורביץ וגואטה מזימה להונות ספקים שונים בכל רחבי הארץ, באמצעות שיקים דחויים חסרי כיסוי שהוציאו מחשבון הבנק של 'אדלפי'. לאחר מכן מכרו השניים את הסחורה במזומן, במחיר מופחת".

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ראאד ענוז, מפרט כיצד הונו גורביץ וגואטה בעלים של חברת ריהוט משרדי, ממנו הם רכשו במירמה סחורה בסך של למעלה מ-96 אלף שקל. באותה השיטה, נטען, הונו הנאשמים, גם את חברות הקוסמטיקה "פאר-פארם" ו"לבידו", שמהן רכשו סחורה בסך כ-135 אלף שקל וכ-41 אלף שקל, וכן שני יקבים מהיישובים גבעת-עדה ומסילת-ציון, שגם מהם הזמינו הנאשמים סחורה בעשרות אלפי שקלים ובתמורה העבירו לידיהם שיקים חסרי כיסוי.

גורביץ לבדו מואשם כי במהלך שנת 2004 גנב 535 שיקים מפנקסים של אדם בשם שם טוב אלון, שהיה שותפו בחנות שווארמה ברחוב אבן-גבירול בתל-אביב, זייף אותם והשתמש בהם לצרכיו האישיים ללא ידיעת השותף. "במעשיו כמתואר לעיל", נכתב בכתב האישום, "קיבל גורביץ סך של 170 אלף דולר במירמה".

כתב האישום מייחס לנאשמים אישומים רבים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

השניים נמצאים במעצר מזה כשבועיים, והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את המעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

לאחר הדיון מסרה באת-כוחו של גואטה, עו"ד יהל בן-עובד, כי "הפרשה שנחשפה בתוכנית 'כלבוטק' תוארה בתחילה כהונאה מורכבת בהיקפים עצומים, אך בסופו של דבר מסתבר כי מדובר בסך-הכול ב-10 שקים ללא כיסוי שנמסרו לספקים".