הלמ"ס: ירידה של 2% בפדיון רשתות השיווק בחודש אפריל

ב-3 החודשים פברואר-אפריל 2010 נרשמה עלייה של 1.9% בחישוב שנתי בסך-כל הפדיון של רשתות השיווק ■ בפדיון של רשתות המזון נרשמה ב-3 חודשים אלה עלייה במחירים קבועים של 1.7% בחישוב שנתי

בחודש אפריל נרשמה ירידה של 2% בפדיון רשתות השיווק, לאחר ירידה של 0.2% בחודש מארס. מדובר בשיעור הירידה החד ביותר מאז חודש מאי 2009. נדגיש, עם זאת, כי השנה חל חג הפסח בסוף חודש מארס, כך שלעיתוי החג היתה ככל הנראה השפעה על הנתונים.

ב-3 החודשים פברואר-אפריל 2010 נרשמה עלייה של 1.9% בחישוב שנתי בסך-כל הפדיון של רשתות השיווק, זאת בהמשך לעלייה של 5.1% ב-3 החודשים נובמבר 2009-ינואר 2010 - כך נמסר היום (ב') מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בפדיון של רשתות המזון נרשמה על-פי נתוני המגמה עלייה במחירים קבועים של 1.7% בחישוב שנתי ב-3 החודשים פברואר-אפריל 2010, זאת בהמשך לעלייה של 3.6% ב-3 החודשים נובמבר 2009-ינואר 2010.

הנתונים על ההתמתנות בפדיון של רשתות השיווק מצטרפים לנתוני מאקרו נוספים שפורסמו בשבועות האחרונים המעידים על התמתנות בצמיחת המשק. הערב (17:30) צפוי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להותיר את הריבית לחודש יוני ללא שינוי.

רונן מנחם מבנק מזרחי-טפחות אומר בשיחה עם "גלובס" כי "טבעי שקצב העלייה קצת מתמתן, אחרי שהיתה עלייה חזקה ביציאה מהמיתון. בסך-הכל המדד הזה מצביע על המשך העלייה תוך התמתנות טבעית, זה אגב קורה בכל העולם. אני לא רואה סיבה להתרגש מהנתון של חודש אפריל, ולפי דעתי זה לא מצביע על שינוי במגמה בחודשים הקרובים".