חוק השידורים החדש שיגובש ינסה להוזיל את חבילת הבסיס

כך עולה ממכתבו של שר האוצר ליו"ר הכנסת ■ עם זאת, שטייניץ לא אומר כי יפתור זאת ע"י חבילת בסיס צרה או פרסום בכבלים ובלוויין‎‎ ■ ח"כ אופיר אקוניס הגיש הצעת חוק פרטית העוסקת במעבר מזיכיונות לרישיונות

‎‎הצוות הבין-משרדי שאמור לנסח מחדש את חוק השידורים יתייחס "לעניין המחירים הגבוהים הנהוגים בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית - כך עולה ממכתבו של שר האוצר יובל שטייניץ ליו"ר הכנסת, אשר הגיע לידי "גלובס". במכתב, עם זאת, לא אומר שטייניץ כי יפתור זאת באמצעות הטמעת חבילת בסיס צרה או באמצעות פרסום בכבלים ובלוויין.

‏ממכתב משיכת החוק ששיגר אתמול (ב') השר עולה כי בראש הצוות הבין-משרדי יעמדו ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, ומנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל.

שטייניץ מסביר במכתבו כי ההחלטה למשוך את החוק נובעת מהעובדה ש"מדובר במהלך כולל ואינטגרטיבי שיש להעבירו כמקשה אחת". לדבריו, "הממשלה חוזרת בה מהצעת החוק בטרם יושלם הליך הפיצול".

‏‏זוהי התייחסות ראשונה של שטייניץ לתוכן החוק מאז הראיון שנתן לפני מספר שבועות לתוכנית "הנבחרים" של דוד בן-בסט ברדיו "רדיוס". תוכן הראיון הושמע באופן חריג בפתח דיון בנושא אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת והביא להבנה כי השר לא תומך למעשה בחבילה צרה ובפרסום בכבלים ובלוויין באופן מיידי, אלא רק בתום בדיקה מחודשת של שוק התקשורת בשנת 2014.

‏על-פי הערכות, בישיבת הצוות הבין-משרדי יהיו ניסיונות להוזיל את חבילת הבסיס של הכבלים והלוויין, אולם ללא הכרח בחבילה צרה מוזלת.

ל"גלובס" נודע כי בין היתר תיבחן דרך להכניס גם את מערך עידן +, ה-‏DTT‏, למבנה החוק - על מנת להנגיש את שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית לקהל רחב כמה שיותר.

כמו כן, עתידים להיות שינויים במבנה החוק בכל הקשור למעבר מזיכיונות לרישיונות. הבשורה הקשה במיוחד לערוצים 2 ו-10 היא כי על-פי השר שטייניץ, עבודת הצוות תסתיים "תוך מספר חודשים".

בתוך כך הגיש יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, הצעת חוק פרטית העוסקת רק במעבר שוק הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות - כך עולה ממכתב ששיגר היום לשר האוצר יובל שטייניץ.

במכתב ששלח אקוניס לשטייניץ הוא כותב כי "משמעות משיכת הצעת החוק היא עיכוב מיותר בהרחבת הפלורליזם והשיח הציבורי בישראל".