ח"כ חרדי לשעבר: "נתניהו הופך את החרדים לסמרטוטים"

הצצה ראשונה למגזין G - קווים לדמותה של התופעה התקשורתית הפופולרית ופורקנם של טוקבקיסטים זועמים: שנאת החרדים ■ הדובר של ח"כ גפני: "יש קבוצה ששורפת פחים וזורקת חיתולים, ועושה דברים הכי איומים כבני אדם. והקבוצה הזו משליכה על כל החברה החרדית"

- "תגידו, מה נסגר בסוף עם האם המרעיבה?"

- "סגרו איתה עסקת טיעון".

- "זה לא בסדר מה שהיא עשתה בבית שמש".

"היא לא מבית שמש, היא מביתר".

- "מה פתאום. ביתר זה אליהו חן".

"אליאור, לא אליהו".

- "ואליאור חן זה בכלל האימא המתעללת".

- "זו לא זו ששכבה עם הילדים?"

- "לא, זו החרדית מנתיבות".

(מתוך שיחת סלון בבית ירושלמי חילוני)

"היות שנתניהו בן אדם חלש, אז הוא מנסה להאכיל את הזאב התקשורתי בנציגים החרדים, וכך הופך אותם לסמרטוטים. וברגע שהנציגות הנבחרת הופכת לסמרטוטים, אז מי שלוקח את המושכות אלה נטורי קרתא, ונוצרת ריאקציה לגל החילוני" - כך אומר ח"כ חרדי לשעבר בכתבה במגזין G, שמציירת עשר זוויות על הסטטוס קוו בין החילונים לחרדים, אשר המתיחות ביניהם קבעה לאחרונה שיאים חדשים.

מאז ינואר 2003, כשתנועת שינוי של טומי לפיד גרפה 15 מנדטים של חילונים עצבניים, לא נצפה נחשול כזה של אירועים שגוררים התבטאויות המובילות למחאה, שמיתרגמת לכותרות מתלהמות וטוקבקים נזעמים, שמתגלגלים לעוד הפגנה - וחוזר חלילה. אלה לא רק מקרי ההתעללות בילדים שהצטברו על העמודים הראשונים: בפנקס הרשימות של הציבור החילוני קיבלו החרדים עוד המון נקודות שחורות, שהתגבשו לכדי כרוניקת שנאה הכוללת את ההפגנות נגד פתיחת חניון קרתא, ההפגנות נגד אינטל, אפליית הבנות הספרדיות בעמנואל, ההתעקשות לבעוט בלימודי הליבה, הסקרים שמנבאים את קריסת החברה הישראלית בתוך עשור או שניים, וכמובן שריפת הדגלים העונתית פלוס תמונה של חרדי שמצמץ בזמן הצפירה.

"כל ההתנהלות בנושא ברזילי הייתה לא חכמה ועוררה תחושות לא טובות, כאילו לדוסים אכפת מקברים יותר מבני אדם. הסערה שזה עורר לגמרי מובנת", אומר חרדי המצוי במסדרונות השלטון. "המגזר החרדי מקיא מהעדה החרדית", מזדעק פעיל בהנהגת המגזר. "זו קבוצה קיקיונית של כמה מאות אנשים, שמאמינים שעל-ידי פעולות קיצוניות הם יצליחו להרחיק את החרדים מהחברה".

ירח טוקר, הדובר של ח"כ הרב משה גפני, ממשיך בקו דומה: "יש קבוצה אחת ששורפת פחים וזורקת חיתולים, ועושה דברים הכי איומים כבני אדם, לא כחרדים או כיהודים - כבני אדם. והקבוצה הזו משליכה על כל החברה החרדית".

"הפוליטיקאים החרדים רועדים מיאיר לפיד פחד מוות, כי הוא ישנה את כללי המשחק. הוא הרבה יותר נינוח מאבא שלו, משדר רכות", אומר אבי בלום, פובליציסט חרדי ברשת "קו עיתונות". הוא יכול לסחוף ציבור גם מהליכוד. מספיק שהוא ייקח חמישה מנדטים ואז כל המשחק משתנה".

אז למה כל-כך שונאים אותם?

"למה שונאים אותנו?", זו השאלה שהחרדים חופרים בה לאחרונה, וזו גם הייתה הכותרת של הפאנל שהתכנס בפסח האחרון במלון קיסר בטבריה. חבר הכנסת גפני האשים את התקשורת, זו שצובעת את החרדים בצבע שחור ואחיד ומפמפמת שנאה במוחו של זה "שאינו יודע לשאול". הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים, קבע שרדיפת התקשורת את החרדים נובעת מקנאה. "בגלל שהילדים שלנו יותר מחונכים".

פרשן ערוץ 10 לענייני חרדים, אבישי בן-חיים, אמר שמי שברחו והסתגרו בגטאות הם החרדים, וסיכם: "אני אומר לכם שרוב העם היהודי רוצה להתחבר אליכם. הם רואים אתכם כחברה למופת שאפשר להיאחז בה. אבל אז הם חוטפים את הסיפור של האם המרעיבה".

בכתבה המלאה במגזין G - איזה אחוז מהגברים החרדיים באמת עובד, בכמה מבתי הספר לומדים אנגלית, מי מתגייס לצה"ל ואיפה באה לידי ביטוי הכפייה הדתית.

עוד ב-G השבוע:

מינוי מנכ"ל הרכבת: שר התחבורה ויו"ר רשות החברות מתגוששים, הנוסעים משלמים את המחיר

■ הדיל של הקיבוצניקים החדשים: קבלו קרקע חינם, בנו בית במיליון שקל ותצילו את הקיבוץ

מייסד אפסילון שמואל פרנקל מנסה להתרגל לבוס נוחי דנקנר

■ ד"ש מבנגקוק: חברות ביטחוניות ישראליות כבר מתנפלות על תאילנד