דש-איפקס שיפרה את הרווח התפעולי ב-73.5%

פרט לעלייה בהיקף הנכסים המנוהל בקרנות סייע לדש המעבר של משקיעים מקרנות כספיות לקרנות "מסורתיות" שגובות דמי ניהול גבוהים

דש איפקס פרסם היום את דו"חותיו הכספיים לרבעון הראשון של השנה בהם רשם קיטון של 20% ברווחיו לסך של 37.4 מיליון שקל, שמוסבר בירידה ברווחים מתיק הנוסטרו שלו. הרווח בפעילות הנוסטרו של בית ההשקעות הסתכם ב-15.7 מיליון שקל לעומת רווח של 37.9 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

חשוב להדגיש, כי הרבעון הראשון של 2009 נחשב ליוצא דופן, שכן השוק המקומי החל בו בהתאוששות המרשימה מהשפל של 2008. הירידות בשווקים בשבועות האחרונים גרמו לירידת ערך בתיק הנוסטרו של דש-איפקס מתחילת הרבעון בסך של כ-6.7 מיליון שקל, כפי שמציין בית ההשקעות.

הקיטון ברווח, שנגרם כאמור כתוצאה מרווח קטן משמעותית בתיק הנוסטרו, מטעה באשר למצבו של דש-איפקס שסיים רבעון מרשים של צמיחה כמעט בכל תחומי הפעילות, הודות לגידול בהיקף הנכסים המנוהל על ידו ולעליות שנרשמו בשוקי ההון בתקופה זו.

סך הכנסותיו של בית ההשקעות הסתכמו בתקופת הדו"ח בכ-97.4 מיליון שקל ומשקפות צמיחה של 58%. בחלוקה לפי מגזרים, ההכנסות מניהול קופות גמל צמחו ב-46% לסך של 61.6 מיליון שקל, כשהיקף הנכסים המנוהל בקופות צמח בכ-40%.

הכנסות בית ההשקעות מקרנות נאמנות גדלו בשיעור של 76.2% לסך של 15.7 מיליון שקל. פרט לעלייה בהיקף הנכסים המנוהל בקרנות סייע לדש המעבר של משקיעים מקרנות כספיות לקרנות "מסורתיות" שגובות דמי ניהול גבוהים. בתחום ניהול התיקים רשמה החברה עלייה של 28.8% בהכנסות לסך של 6.3 מיליון שקל.

בהיבט התפעולי סיים דש-איפקס את הרבעון עם צמיחה של 73% ברווח התפעולי לסך של 33.1 מיליון שקל, שנבע בעיקרו מהצמיחה בהכנסות ולמרות הגידול בהוצאות.

דו"חות דש-איפקס חושפים גם את הבונוס של המנכ"לים המשותפים, נויברגר ו-ויקטור שימריך. השניים קיבלו בונוס של 3.3 מיליון שקל שנזקף לזכותם בהוצאות ההנהלה וכלליות וכן בונוס נוסף של 1.6 מיליון שקל בעקבות הרווחים בתיק הנוסטרו.