אבי גבאי, מנכ"ל בזק, הופיע בפני ועדת חייק

גבאי הגיע לוועדה בטרם הגישה בזק את עמדתה הרשמית כדי להציג את עמדת החברה כבר בשלבים הראשונים של עבודתה

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, הופיע אתמול (ג') לראשונה בפני ועדת חייק לבחינת תעריפי בזק שבפיקוח. גבאי הגיע לוועדה בטרם הגישה בזק את עמדתה הרשמית כדי להציג את עמדת החברה כבר בשלבים הראשונים של עבודתה. ועדת חייק, בראשות אמיר חייק, פנתה לציבור הרחב ולמפעילים בבקשה שיבואו להציג בפניה את עמדותיהם לגבי המשך הפיקוח על תעריפי בזק, השגותיהם לגבי מבנה התעריפים ודעתם על צורכי השוק בעתיד.

בדיון העלה גבאי את הצורך בשינוי משטר התעריפים על בזק לאור השינויים שעוברים על כל ענף התקשורת בשנים האחרונות. גבאי קרא לוועדה לשנות את תפיסת העולם שרואה בבזק מונופול שחייב בפיקוח, וזאת בעקבות התחרות בשוק התקשורת הנייחת, כניסת מתחרים חדשים ומחירים זולים ברמה הבינלאומית.

כמו כן, הוא פירט את ההשקעות שמבצעת בזק ברשת התקשורת החדשה שהיא מקימה - NGN, שתיפרס בקרב יותר מ-80% מהאוכלוסייה עד סוף 2012. גבאי אמר שהמהירות הממוצעת שתציע בזק ברשת החדשה תגיע לכ-20 מגה ביט בשנייה ל-90% מהלקוחות.

בדיון נשאל גבאי שאלות לגבי היקף הפריסה והמהירות הנמוכה יחסית שתציע החברה לאחר שתסיים את השקעתה. גבאי אמר שבמדינות שבהן נפרסו סיבים אופטיים לבתים, המדינה העניקה תמריצים למשקיעים.