קוטלר: "ישראכרט תוביל את האשראי החוץ-בנקאי"

תוך שנה העביר המנכ"ל החדש של קבוצת ישראכרט את החברה מהמקום השלישי למקום הראשון בכמות כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים

דב קוטלר השלים ברבעון הראשון של השנה מהפך. תוך שנה העביר המנכ"ל החדש של קבוצת ישראכרט את החברה מהמקום השלישי למקום הראשון בכמות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים. ישראכרט מדווחת היום על 454 אלף כרטיסי אשראי חוץ בנקאי פעילים בהשוואה ל-446 אלף בלאומי קארד ו-419 אלף בכאל. רק לפני שנה פיגרה ישראכרט מאחור עם 268 אלף כרטיסים בהשוואה ל-401 אלף בכאל.

"הצמיחה באשראי החוץ בנקאי הייתה החלטה אסטרטגית שמיושמת במלואה", אומר קוטלר. "המהלכים הגדולים שעשינו עם מועדון 'חבר' (משרתי הקבע - ע.פ) ובכרטיס לייף סטייל של סופר פארם באים לידי ביטוי. ביום א' הקרוב נתחיל לגייס עורכי דין ורואי חשבון לכרטיס 'ממברס' החדש. אנחנו נוביל את השוק", אומר קוטלר.

היקף האשראי החוץ בנקאי עלה ברבעון הראשון ב-5.7% והגיע ל-666 מיליון שקל. הריבית שגובה ישראכרט נמוכה מזו של המתחרים, והיא גובה 8.9%, בהשוואה ל-10.7% בלאומי קארד, ו-12.2% בכאל. "אנו מקפידים על מדיניות מחירים סבירה כאשר הריבית משקפת את הסיכון", מסביר קוטלר.

הצמיחה במספר כרטיסי האשראי עוד לא באה לידי ביטוי בהיקף האשראי.

"אלו שני יעדים נפרדים", אומר קוטלר. "היקף האשראי לא גדל במקביל לעלייה בכמות הכרטיסים אבל קצב הצמיחה יואץ. השימוש בכרטיסי חבר, למשל, דומה לשימוש בכרטיס בנקאי".

הרווח של ישראכרט ברבעון הראשון עמד על 45 מיליון שקל בהשוואה ל-42 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות עלו ב-12% והגיעו ל-401 מיליון שקל. ישראכרט משלמת לבנקים את העמלות הגבוהות ביותר מכל חברות כרטיסי האשראי: היקף התשלומים שלה לבנקים עמד על 104 מיליון שקל, ואם ישראכרט הייתה משלמת את שיעור התשלומים של כאל, היה הרווח שלה קופץ ל-70 מיליון שקל - הגבוה מכל החברות.

בכמות הכרטיסים הכוללת ירדה ישראכרט ב-45 אלף כרטיסים כתוצאה מהחלפת כרטיסי לייף סטייל בלייף סטייל פלוס, כאשר ההנפקה של הכרטיס החדש הייתה ברבעון הרביעי של 2009, והביטול בוצע ברבעון הראשון של 2010.

מחזורי העסקאות של ישראכרט עמדו ברבעון הראשון על 21.2 מיליארד שקל, קפיצה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל. העלייה נובעת מבסיס ההשוואה לרבעון מיתון אשתקד ומעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון. "עלייה של 15% אינה אינדיקציה נכונה, ואני מצפה בשנת 2010 לצמיחה דו ספרתית נמוכה", אומר קוטלר.