אתר ה"טיימס" הבריטי עובר למודל בתשלום: 90% יעדיפו לוותר על התענוג

‎‎סקר חדש מגלה כי היומון הבריטי "טיימס" והשבועון שלו, "סאנדיי טיימס", עלולים לאבד עד 90% מקהל קוראיהם באינטרנט כאשר יתחילו לגבות כספים תמורת תכנים באתרים שלהם בחודש יוני הקרוב

‎‎היומון הבריטי "טיימס" והשבועון שלו, "סאנדיי טיימס", עלולים לאבד עד 90% מקהל קוראיהם באינטרנט, כאשר הם יתחילו לגבות כספים תמורת תכנים באתרים שלהם בחודש יוני הקרוב - כך עולה מסקר חדש.

הסקר שחשפה היום (ד') וויגין, חברת עורכי דין שמתמחה בחוקי מדיה, בא על רקע עלייתם של האתרים המחודשים של שני העיתונים - לקראת הניסוי הגדול של גביית כספים תמורת חדשות מקוונות.

על-פי ‏‎סקר שהקיף 1,592 אנשים בבריטניה ונערך על-ידי חברת אנטרטיינמנט מדיה ריסרץ', יותר מ-90% מהמשיבים אמרו כי לא יהיו מוכנים לשלם 1 ליש"ט ביום או 2 ליש"ט בשבוע - התמחור שמתכננים עיתוני "טיימס" - כדי לקבל גישה לאתרי חדשות.

רוב הנסקרים אמרו כי הם מעדיפים לשלם תמורת חדשות של ה-BBC ולא תמורת חדשות מהאתרים של 9 עיתונים שצוינו בסקר. בתשובה לשאלה ספציפית לגבי "טיימס אונליין", האתר הקיים של העיתון, רק 9% אמרו כי יהיו מוכנים לשלם תמורתו.

אם התעריף השבועי של גישה לחדשות היה 1 ליש"ט, יותר ממחצית הנסקרים אמרו כי יחשיבו את התעריף הזה ל"סביר". הסקר לא בדק כמה מהם ישלמו תעריף כזה.

מנהלים בחברת "טיימס" אומרים כי הם צופים ירידה משמעותית בקריאת העיתון באינטרנט, אך מקווים כי שיטת המנויים תניב יותר הכנסות מאשר הפרסום במודל הקריאה החופשית, שנחלש מאוד בתקופת המיתון בבריטניה.

"הגיע הזמן להפסיק לחלק בחינם את תוצרי העיתונות שלנו", אמר אתמול (ג') עורך ה"טיימס", ג'יימס הרדינג, בראיון ל-BBC.

אבל כמה חברות הוצאה לאור, כולל "דיילי מייל", הביעו ספקות לגבי האפשרות שקוראים ישלמו תמורת חדשות כלליות, בייחוד כאשר אתרים אחרים, כמו ה-BBC, מספקים אותן בחינם. "הקוראים לא ישלמו כדי לצרוך חדשות כלליות ברשת", אמר המו"ל של מייל דיגיטל, מרטין קלרק, למשקיעי החברה באפריל.

‏‎האתר החדש של ה"טיימס" נראה פשוט יותר, ועם פחות קישורים ואשכולות של ידיעות. מסביב לכתבות יש שוליים ריקים ונדיבים. "זה נראה יותר כמו עיתון, ואני לא חושב שאנחנו מתנצלים על כך", אמר טום ווייטוול, עוזר עורך ה"טיימס".

כאשר גביית התשלום עבור הקריאה תתחיל, הכתבות של ה"טיימס" כבר לא יופיעו בחינם במנועי חיפוש כמו גוגל, שהם בדרך-כלל מקור התנועה העיקרי של אתרי החדשות.

דגלאס מקייב, אנליסט בחברת אנדרס, אמר כי אתרי ה"טיימס" צפויים למשוך אליהם בשלב ראשון הרבה התעניינות של סקרנים, "אבל מה שחשוב הוא איך תיראה התנועה באתר בעוד חצי שנה".