עוד הצעה: שכר המינימום לא יפחת מ-50% מהשכר הממוצע

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של חברי הכנסת חיים כץ ומאיר שטרית ביום א' הקרוב ■ "זאת על מנת להבטיח למקבל שכר המינימום הכנסה אשר בשאיפה רק תלך ותגדל. המטרה היא להעלות את שכר המינימום במשק"

עוד הצעה לתיקון גובה שכר המינימום: ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק שנועדה להעלות את גובה שכר המינימום ללא פחות מ-50% משכר הממוצע במשק. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת חיים כץ (ליכוד) ומאיר שטרית (קדימה), יהווה שכר המינימום לפחות 50% מהשכר הממוצע במשק, אך לא יפחת מגובה שכר המינימום כיום, העומד על 47.5%.

"זאת על מנת להבטיח למקבל שכר המינימום הכנסה אשר בשאיפה רק תלך ותגדל. המטרה היא להעלות את שכר המינימום במשק", מסבירים כץ ושטרית בהצעת החוק. שכר המינימום לשעה עומד היום על 20.7 שקל לשעת עבודה, ושכר מינימום לחודש על 3,850.18 שקל.

"היעד המרכזי המוצהר של שכר מינימום הוא להבטיח לכל עובד שכר מינימלי לשם שמירה על כבודו של העובד ומניעת ניצולו", מוסיפים כץ ושטרית, "הרבה מאוד בעלי עסק בוחרים לתת שכר מינימום לעובדיהם על מנת לחסוך בהוצאות. אנשים רבים אשר עובדים בשכר מינימום אלו אנשים בעלי משפחות, נערים או אוכלוסיות חלשות אשר רק מעוניינים לקבל תלוש משכורת בסוף החודש על מנת שיוכלו להאכיל את בני משפחתם".