מניית הערב: "NetApp, חברה בת 18 שצומחת כמו סטארט-אפ"

NetApp מזנקת ב-18% לשיא של 3 שנים לאחר שדיווחה על הכפלה של רווחיה ■ החברה רוכבת על גל הגידול בהוצאות של חברות ה-IT הכולל גם ביקושים חזקים למוצרי איחסון מידע

המניה שלכדה הערב את תשומת ליבנו בעיצומו של ראלי רחב היקף בוול סטריט היתה מנייתה של חברת NetApp (סימול: NTAP) אשר מזנקת בכ-18% לרמת שיא של 3 שנים, 38.4 דולר, תוך שהיא מרכזת מחזור הגדול פי 5 מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים.

אתמול פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות מהן עלה כי היא הכפילה את רווחיה על רקע ביקושים חזקים למערכות לאיחסון מידע, כאשר האנליסטים המסקרים את החברה צינו כי יש לה עוד מקום לצמוח. החברה דיווחה כי ברבעון הרביעי של 2010 זינקו רווחיה ל-145.1 מיליון דולר או 40 סנט לעומת 21 סנט בתקופה המקבילה אשתקד, האנליסטים ציפו ל-38 סנט למניה. הכנסות החברה זינקו ב-33% ל-1.17 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים ל-1.03 מיליארד דולר.

"אחרי 18 שנות קיום ממשיכה החברה להציג צמיחה של סטארט-אפ" אמר האנליסט של גליצ'ר & קו. בריאן מארשל והוסיף שאינו יודע איפה להתחיל מאחר ש"רשימת ההשגים החיוביים של החברה במהלך הרבעון שהסתיים באפריל 2010 ע"י הצוות של NetApp הוא מדהים".

האנליסט איתי קידרון מאופנהיימר שמר על המלצת "נייטרלי" על רקע הצפי להתגברות התחרות, צמצום שרשרת האספקה וחשיפת החברה לאירופה, אך הדגיש כי סיפור הצמיחה של החברה כרוך יפה ומגובה בעליית המניה ובמספר שיא של עסקאות במיליון דולר, וכי הוא שואב עידוד מתחזית החברה ביחס למרווח התפעולי ומציין כי יתכן ויעלה את המלצתו למניה.

החברה רוכבת על גל הגידול בהוצאות של חברות ה-IT הכולל גם ביקושים חזקים למוצרי איחסון מידע כאשר החברות מאמצות את ענן המיחשוב אשר מאפשר לעסקים לעשות שימוש בכוחם של מחשבים באמצעות הרשת על פני השימוש במרכזי המידע הפנימיים של החברות.