אפל מתחילה למכור את ה-iPad בעולם; מה המחירים באירופה?

אפל מתחילה לשווק היום את המחשב הפופולארי במספר מדינות באירופה ■ בישראל, חובבי הגאדג'טים עדיין ממתינים

חברת אפל האמריקנית מתחילה היום (ו') למכור את המחשב החדש שלה - iPad - ברחבי העולם. לאחר ההצלחה המסחררת בארה"ב, שם הסתערו חובבי הגאדג'טים על ה-iPad ונגרם אף מחסור זמני שבגינו דחתה אפל את ההשקה מחוץ לארה"ב, החברה מקדמת את מכירות המוצר באירופה, יפן ומקומות אחרים בעולם - אך לפי שעה לא בישראל.

ה-iPad, יש לציין, לא יושק מייד בכל אירופה. היום החלה ההשקה בבריטניה, צרפת, איטליה, ספרד גרמניה ושווייץ בלבד. בחודש יולי יושק המכשיר באוסטריה, בלגיה, אירלנד, לוקסמבורג והולנד. החברות הגדולות שישווקו את ה-iPad באירופה הן וודאפון, פראנס טלקום, דויטשה טלקום וטלפוניקה הספרדית.

ומה באשר למחירים? ובכן, בבריטניה ישלמו הלקוחות 7.5 ליש"ט לחודש עבור חבילת תוכן במהירות של 1 ג'יגה-בייט; חבילת 10 ג'יגה-בייט תעלה 25 ליש"ט. המחירים עבור ה-iPad עצמו זהים יחסית בכל אירופה: 429 ליש"ט עבור iPad עם Wi-Fi של 16 ג'יגה-בייט ו-599 ליש"ט ל-64 ג'יגה. iPad המותאם לרשת הדור השלישי יעלה בין 529 ליש"ט ל-699 ליש"ט.

חברת המחקר גרטנר צופה מכירות של 10-15 מיליון מכשירי iPad השנה ברחבי העולם. החברה מעריכה כי השוק האירופי יהיה השני בגודלו מבחינת מכירות ה-iPad, אחרי ארה"ב כמובן.