דרמה בהנפקה: עזריאלי הפחית שוב המחיר ל-83.25 שקל

(עדכון) - מדובר במחיר הנמוך ב-7.6% מהמחיר המקורי שרצה, שעמד על 90.1 שקל למניה ■ בכך מוותר עזריאלי על יותר מ-700 מיליון שקל ■ בכיר בשוק החיתום: "במחיר הזה - המוסדיים רצים פנימה"

דוד עזריאלי ממשיך להתכופף תחת הלחצים המופעלים עליו מכיוון החתמים ומכיוון תנאי השוק ומתכוון להנפיק את קבוצת עזריאלי בבורסה בת"א לפי שווי ההון העצמי שלה, ללא פרמיה, הווה אומר במחיר מינימלי של 83.25 שקל למניה. מחיר זה נמוך בכ-7.6% מהמחיר אותו רצתה הקבוצה להשיג בהנפקה, שעמד על 90.1 שקל למניה, כך נודע ל"גלובס". המחיר החדש משקף מכפיל הון 1 לקבוצה.

גורמים המקורבים לנושא העריכו כי במחיר הזה אין שום סיבה שהנפקה כה איכותית לא תצליח. גורם בכיר בשוק החיתום אמר, כי "המוסדיים רצים פנימה" בעקבות העדכון מטה של המחיר.

ההון שתגייס החברה לפי המחיר החדש בו יונפקו 30.314 מיליון מניות ביחידות של 10 מניות, מסתכם בכ-2.52 מיליארד שקל כך שההנפקה בה מנפיקה הקבוצה כ-25% מהונה גוזרת לה שווי שוק של 10.08 מיליארד שקל לאחר ההנפקה, זאת לעומת ההערכות הראשוניות שהיו לגיוס לפי שווי של 10.8 מיליארד דולר אחרי הכסף, כך שבפועל מוותר עזריאלי על יותר מ-700 מיליון שקל משווי השוק הבסיסי לפיו חפץ לגייס. לאחר ההנפקה תכנס החברה ישירות למדד המעו"ף ותהיה לאחת החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בבורסה של ת"א.

נציין כי ההנפקה, אשר השלב המוסדי שלה היה צפוי להתקיים ביום ה' האחרון, נדחתה ליום ב' הקרוב, וזאת לאחר שעזריאלי כבר הסכים להפחית את המחיר לכ-87.7 שקל שהם הפחתה של כ-200 מיליון שקל משווי השוק של החברה. ההנפקה תושלם לאחר השלב הציבורי שצפוי להסתיים עד סוף השבוע הבא עלינו לטובה.

עזריאלי מסר ביום ד' האחרון בהודעה לעיתונות: "אני מחויב להנפקה ורואה בה הזדמנות חד פעמית לשתף את הציבור והמשקיעים באחת מההצלחות הגדולות של הכלכלה הישראלית. אני מאמין שההנפקה טובה לשוק ההון הישראלי ולכלכלה, כשהיא תאפשר את הגברת תנופת העשייה של הקבוצה הגדולה שלנו".

נזכיר כי עזריאלי מחזיק ב-40% ממניות החברה וכל אחד מארבעת ילדיו ב-15%. החברה עדכנה לפני מספר ימים את מדיניות הדיבידנד שלה מ-25% ל-35% מהרווח השנתי. במקביל, שונה הסכם הניהול עם עזריאלי כך שדמי הניהול להם הוא זכה ברבעון הראשון ירדו ל-4.7 מיליון שקל, לעומת 8.2 מיליון שקל על פי ההסכם הקודם.

לקראת ההנפקה בבורסה, קבוצת עזריאלי פרסמה ביום ד' האחרון את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על צמיחה ב-NOI‏ (רווח תפעולי נקי) של 18% מ-181 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009 ל-213 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010. מגמת הצמיחה בפרמטרים הרלוונטיים לחברות נדל"ן, שאפיינה את עזריאלי בעבר ממשיכה, עם עלייה ברווח הנקי מכ-100 מיליון שקל אשתקד לכ-140 מיליון שקל ברבעון זה, ועלייה ב-FFO (תזרים תפעולי מפעילות) מ-137 מיליון שקל ל-159 מיליון שקל.

נציין כי במהלך הרבעון הראשון נכנסו לפעילות בקניוני הקבוצה הרשתות הזרות H&M‎‏ וגאפ, מהלך שצפוי להשפיע לחיוב על תוצאות השנה כולה.