ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את חוק "ישראל היום"

(עדכון) - ח"כ מרינה סולדקין הציעה להגביל לשנה אחת את חלוקתם של חינמונים, והצעות נוספות קראו לאסור מכירת מוצר ב"מחיר טורפני" ולחייב כי עיתון ישראלי יהיה בבעלות תושב ישראל

אכזבה למו"לים של "ידיעות אחרונות" ו"מעריב": ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את "חוק ישראל היום". בחצי השנה האחרונה הוגשו 3 הצעות חוק נגד "ישראל היום", החינמון הגדול המופץ בישראל בבעלותו של המיליארדר שלדון אדלסון, ולפי נתוני יולי 2009 העיתון השני בגודלו במדינה אחרי "ידיעות אחרונות" מבחינת שיעור החשיפה.

ההצעה הוגשה על-ידי ח"כ מרינה סולודקין, שהציעה להגביל לשנה אחת חלוקה של עיתונים בחינם - דהיינו להפסיק לאלתר את חלוקתו של "ישראל היום", שמופץ כבר מאז 2006.

עוד הצעה, שהוגשה במשותף על-ידי חה"כ סולודקין, מירי רגב ודוד רותם, קראה לאסור את מכירותו של שירות או מוצר במה שכונה "מחיר טורפני" - כלומר מחיר הנמוך ביותר מ-50% מעלות הייצור או ההפצה שלו.

הצעה נוספת קראה לחייב כי עיתון ישראלי יהיה בבעלות תושב ישראל.

התומכים היחידים בהצעה היו שרי "ישראל ביתנו" סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ'. לעומתם כל שרי הליכוד, 8 במספר, התנגדו להצעה והורידו אותה מסדר היום. השרים יעקב נאמן ויצחק הרצוג לא השתתפו בהצבעה בשל ניגוד עניינים.

הנחת היסוד שעמדה מאחורי החוק היתה כי "ישראל היום" פועל שלא על-פי היגיון כלכלי, ומטרתו היא לנגח ולא לאפשר התמודדות הוגנת של העיתונים האחרים עם המציאות התחרותית.

"ישראל היום" נתפס כעיתון המקדם את ענייניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל כן גרר התנגדות בעיקר של חברי כנסת שאינם אנשי ליכוד.

ב"ישראל היום" סירבו להגיב לדברים.