IBI ממליץ בחום על חלל; מעניק לה מחיר יעד של 101 שקל למניה

מנהל מחלקת המחקר אורי ליכט: "אחת החברות המעניינות ביותר שיצא לי לסקר" ■ מציין כי תעשייתה של חלל המשיכה גם במשבר הגדול של 2008 לצמוח בקצב שנתי של 16%

IBI מנפק הבוקר (א') סקירה מקיפה על מניית חלל תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' ומעריך כי קיים פוטנציאל רב בחברה ומחיר המניה ברצפה.

בסקירתו של מנהל מחלקת המחקר אורי ליכט הוא מציין כי מדובר בחברה אשר משתמשת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם אך עם ביטחון ונראות כמעט של חברת נדל"ן, חברה עם חפיר עמוק בזכות התלות המוחלטת של לקוחותיה וצבר הזמנות אדיר, והכי חשוב חברה עם הנהלה מצוינת ותוכנית אסטרטגית אגרסיבית שצפויה לעזור לה בחמש שנים הקרובות לשלש את הכנסותיה ולעבור מחברה מאוזנת לחברה שמרוויחה מעל 100 מיליון דולר בשנה.

ליכט מציין כי תעשייתה של חלל המשיכה גם במשבר הגדול של 2008 לצמוח בקצב שנתי של 16%. נזכיר כי חלל צפויה להיכנס למדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב, עובדה שטומנת בחובה לדעתו של ליכט פוטנציאל הצפת הערך הראשון כיוון שכניסת החברה בעלת שווי שוק של 1.4 מיליארד שקל למדדים תוביל לביקושים נאים מצד תעודות הסל והקרנות.

עם זאת, וברקע הדברים, מדגיש ליכט גם את הסיכונים. הסיכון המשמעותי ביותר לדידו הוא תוכנית הצמיחה האגרסיבית של החברה והתלות, בטווח הקצר, בחברת yes כלקוח עיקרי אבל בשכלול הסיכונים והסיכויים בהערכת השווי הנוכחית ליכט מגיע להמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 101 שקל למניה, יותר מ-40% דיסקאונט על מחיר הפתיחה של המניה הבוקר בבורסת תל אביב.

ליכט מפנה זרקור על תוכניות פיתוח אגרסיביות שנמצאות בשלבים מתקדמים: שיגור של שלושה לוויינים נוספים - עמוס 4, עמוס 5 ועמוס 6. השניים האחרונים הם בעלי קיבולת גבוהה ביותר מפי 2 מהלוויינים הקיימים, הם מתקדמים בהרבה ובאופן מפתיע עלותם נמוכה יותר - וכאן קיים להערכתו פוטנציאל צמיחה אדיר.