הערכת שווי של גיזה-זינגר-אבן: נאנט נדל"ן שווה 462 מיליון שקל

נאנט נדל"ן עברה לרווח של 7.4 מיליון שקל ■ המנכ"ל "נמשיך למכור דירות בחודשים הקרובים"

חברת נאנט נדל"ן, הנמצאת בשליטת החברות הציבוריות אולימפיה (32.6%) ולוינשטיין (כ-21.5%) פירסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010, ובמקביל פירסמה הערכת שווי שבוצעה לחברה על ידי חברת הייעוץ הכלכלי גיזה, זינגר, אבן.

הערכת השווי, שפורסמה בשל הצורך של נאנט לתמחר את האופציות שבידי עובדיה, מעניקה לנאנט שווי של כ-462 מיליון שקל. שווי זה מורכב משווי של כ-736 מיליון שקל לפרויקטים של החברה, בתוספת המזומנים שברשות החברה, ובניכוי התחייבויות והוצאות נוספות. לשם ההשוואה, שוויין של 3 סדרות אגרות החוב של החברה עומד על כ-230 מיליון שקל בבורסה.

נאנט נדל"ן מסכמת את הרבעון הראשון עם גידול בהכנסות וברווחים. בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון זה רווח נקי, המיוחס לבעלי המניות, בסך של 7.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-32.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות זינקו ב-1,180% ל-57.6 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. הגידול בהכנסות נבע בעיקרו מהכרה בהכנסות ממכירת דירות של חברות פרויקט בפולין ובהונגריה, וכן משירותי ביצוע, לגורמים חיצוניים, שסיפקה חברה בת הונגרית, בבעלותה המלאה של נאנט, נאנט קונסטרקשן.

הפעילות בפולין היתה הגורם המרכזי לשיפור ברווח הגולמי של החברה, שצמח ברבעון הראשון ל-16.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי נובע מכך, שמרבית ההכנסות הן ממכירת דירות בפולין (כ-44 מיליון שקל), פעילות המניבה שיעור רווח גולמי הנע בין 26% ל-37%, לעומת ההכנסות שנבעו מהונגריה בהן שיעור הרווח הגולמי נע בין 10% ל-20%.

כצנלסון: "נמכור דירות נוספות בחודשים הקרובים"

ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה הכנסות מימון בסך של כ-38 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון בסך של 32.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בבתום הרבעון, הונה העצמי של נאנט עמד על כ-338 מיליון שקל והיווה כ-30% מסך המאזן. בקופתה של הקבוצה, נכון ל-31 במארס, מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, אמר היום: "ברבעון הראשון של 2010 ניתן ביטוי למכירת הדירות בפרויקטים בפולין ובהונגריה, שרובה בוצעה בפועל בשנת 2009. הפעילות בשווקים אלה נמשכת בקצב המשביע את רצוננו. מתחילת השנה מכרנו למעלה מ-300 דירות, ואנו מעריכים שנמסור דירות בפרויקטים נוספים במהלך הרבעונים הקרובים, כך שהדבר ימשיך לבוא לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות של החברה. קצב המכירות הגבוה גם ממצב אותנו במקום השלישי בדירוג המכירות מבין החברות הציבוריות המדווחות בפולין.

כמו כן, מתחילת השנה ועד היום מכרה נאנט בפולין למעלה מ-210 דירות מתוכם כ-140 בחודשיים האחרונים כך שאם נמשיך בקצב המכירות הנוכחי נמכור למעלה מ-600 יחידות השנה בפולין לבדה. לאור קצב המכירות המוגבר פתחה החברה שלבים חדשים בכל הפרויקטים שלה בוורשה כך שכיום, סך הכל מבצעת החברה קרוב ל-700 יח"ד ובכוונתה לפתוח מספר שלבים נוספים".