בעל קיוסק תובע מיורוקום נדל"ן והפועל ר"ג פיצוי על פינויו מ"המכתש"

לטענתו, חרף הכספים הרבים ששילמה יורוקום נדל"ן לחברת נכסי הפועלים ולהפועל ר"ג בגין פינוי מגרש הכדורגל בגבעתיים - הוא עצמו "לא קיבל אפילו שקל אחד עבור זכויותיו בקיוסק, הפועל למעלה מ-40 שנה"

בעל קיוסק הפועל זה 45 שנה במגרש הכדורגל "המכתש" בגבעתיים, שכעת נמצא בבעלות יורוקום נדל"ן שבשליטת שאול אלוביץ', תובע את יורוקום נדל"ן ומועדון הכדורגל הפועל רמת-גן ודורש לפצותו ב-500 אלף שקל על פינויו מהמתחם.

איתן קרוק, שמחזיק בקיוסק ביציע הדרומי של "המכתש", הגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עו"ד אייל שטרנברג ממשרד איתן-מהולל.

בנוסף ליורוקום נדל"ן ולמועדון הכדורגל תובע קרוק גם את "עמלנו", חברה בעלת נכסי הפועלים ברמת-גן, ההסתדרות הכללית וחברת העובדים השיתופית הכללית.

הזכויות בקיוסק נמסרו לקרוק לטענתו מטעם הסתדרות העובדים הכללית החדשה ב-1965. לטענתו, לאחר שמועדון הכדורגל הפועל רמת-גן רכש את זכויות הניהול וההפעלה של קבוצת הפועל רמת-גן ב-2006, החל המועדון להציב לו תנאים להמשך הפעלת הקיוסק.

לפני כחצי שנה נחתם הסכם בוררות בין קבוצת הפועל רמת-גן ליורוקום נדל"ן, לפיו הראשונה תקבל פיצוי של 3.2 מיליון שקל על הריסתו של "המכתש" לצורך בניית שני מגדלי מגורים לפי תוכנית של יורוקום נדל"ן. זאת לאחר הליכים משפטיים שניהל מועדון הכדורגל במטרה לעכב את פינוי המגרש.

לטענת קרוק, חרף הכספים הרבים ששילמה או תשלם יורוקום נדל"ן לחברת נכסי הפועלים ולהפועל רמת-גן, הוא עצמו "לא קיבל ואפילו לא שקל אחד עבור זכויותיו בקיוסק, אשר שימש את אורחי המגרש, אוהדי ושחקני הקבוצות במשך למעלה מ-40 שנה, תוך שהתובע משקיע ימים כלילות, ימי חול כשבתות, והכל בכדי להשביע את רצון הנכנסים בשערי אצטדיון המכתש ולהשלים את חוויית משחק הכדורגל".

קרוק תובע מבית המשפט לתת צו הצהרתי שיכיר בו כבעל זכות קניינית במקרקעין בקיוסק, ולחילופין לתת צו הצהרתי שיכיר בו כבעל מעמד של "בר רשות" בלתי הדירה בקיוסק. כן מבקש קרוק להורות על הנתבעים לפצותו על סילוקו מהקיוסק בעקבות מכירת הקרקע.

יורוקום נדל"ן מסרה בתגובה כי "פינוי המגרש לצורך הקמת פרויקט בשטח 'המכתש' סוכם בהליך גישור עם הפועל רמת-גן, שקיבל תוקף פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ביום 10.12.09. במסגרת זאת, הפועל רמת-גן אמורה להעביר את השטח לחברת יורוקום נדל"ן כשהוא נקי ופנוי מכל אדם וחפץ. ליורוקום נדל"ן לא היה כל קשר לפונה, ואין לה כל היכרות עימו. בכל העניינים הנוגעים לפינוי השטח עומדת יורוקם נדל"ן בקשר עם הפועל רמת-גן בלבד".