עו"ד דוד חודק: "החלטנו במשרד לתת את הבמה לצעירים"

במשרד עוה"ד גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג מעבירים את הניהול השוטף של הפירמה לשכבת השותפים של דור הביניים במשרד

"העולם העסקי והכלכלי נעשה יותר ויותר צעיר. המנהלים נהיים צעירים יותר, היזמים נהיים צעירים, אפילו הגילים של ראשי ממשלות בעולם ירדו, וכך הלאה. עכשיו גם אנחנו החלטנו לתת לצעירים את הבמה, וביוזמה חריגה בנוף פירמות עריכת הדין הגדולות העברנו את הגה הניהול השוטף לשותפים הצעירים במשרד".

כך אומר עו"ד דוד חודק, ראש משרד גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג, מהפירמות המובילות והגדולות בארץ - שמשנה את פני ההנהלה שלו ומעביר לשכבת השותפים של דור הביניים במשרד את הניהול השוטף של הפירמה, המעסיקה יותר מ-100 עורכי דין.

במסגרת זו מונו עוה"ד איה יופה וריק מן לשותפים-מנהלים. הם יחליפו בתפקיד זה את עו"ד אמיר הלוי, שכיהן כשותף המנהל הראשון של המשרד, מאז המיזוג בין משרד גרוס-חודק לקליינהנדלר-הלוי בשנת 2000. בנוסף, עו"ד-רו"ח אסתר קורן מונתה למנהלת הפיתוח העסקי.

חודק, שימשיך להנהיג את המשרד ולעמוד בראשו, רואה בזה מהפך. "היום השותפים-מנהלים במשרדים הגדולים והבינוניים הם אנשים בגילאי 55 עד 65 ואפילו 70. אנחנו החלטנו שאנחנו רוצים שאנשים צעירים, בראשית שנות ה-40, ינהיגו את הפירמה בהמשך הדרך. יש פה מסר משמעותי גם לצעירים, שיש להם יכולת לביטוי עצמי, להתפתח ולהנהיג את הפירמה; וגם ללקוחות, שיודעים שפירמה מתפתחת ובמקביל צעירה. עם התנופה של הגיל הצעיר והחיבור שיש להם ללקוחות בגיל המתאים, הפירמה תמשיך להוביל".

* במה זה שונה מהאקזקוטיבה במשרדי יגאל ארנון או הרצוג-פוקס-נאמן?

חודק: "זו לא אקזקוטיבה. אלה מנהלים צעירים, שכל אחד מהם אחראי על ניהול שוטף של המשרד בתחומו. אני חושב שבעיקר, בשונה ממשרדים אחרים, יש פה מסר שאנחנו נותנים לשכבה צעירה של אנשים שגדלו במשרד - שלושתם התמחו אצלנו והם פרי גידולו - לקחת את המשרד קדימה".

עו"ד איה יופה החלה את דרכה במשרד כמתמחה, ומונתה ב-1999 לשותפה. זה כ-4 שנים היא עומדת בראש מחלקת ניירות ערך של המשרד.

עו"ד ריק מן, ראש המחלקה הבינלאומית וההיי-טק, הצטרף למשרד בשנת 1996, לאחר שעבד כ-7 שנים במשרד עורכי דין מוביל בניו-יורק.

עו"ד (רו"ח) אסתר קורן, ראש מחלקת חברות, מיזוגים ורכישות (M&A), הצטרפה למשרד בשנת 1991, ובשנת 1999 צורפה כשותפה.