הכלכלה חזקה מהפוליטיקה: יהלומים של לבייב נמכרים בדובאי

בלומברג: "לבייב מתרחב בזמן שדובאי מנתקת את קשריה עם ישראל בעקבות חיסולו של בכיר החמאס אל-מבחוח בינואר האחרון"

יהלומים מישראל הם החברים הטובים ביותר של דובאי בזמן שהרווחים מביסים את המדיניות". זוהי הכותרת שבחרה סוכנות בלומברג בכתבת פרופיל שלה על קשר היהלומים בין ישראל לדובאי, כשהנהנה העיקרי הוא איש העסקים לב לבייב.

לבייב מחזיק בחנות יהלומים אחת בדובאי וב-4 חנויות נוספות באיחוד האמירויות תחת השם "Levant". לפי בלומברג, "לבייב מתרחב בזמן שדובאי מנתקת את קשריה עם ישראל בעקבות חיסולו של בכיר החמאס אל-מבחוח בינואר האחרון. כמו כן, חברות באיחוד האמירויות מייבאות יהלומים מלוטשים ברמה גבוהה מישראל כדי למכור אותם במפרץ, תוך התגרות בחרם הערבי על מוצרים ישראלים".

מתחת לפני השטח אמנם ישנם קשרים מסחריים, אך הסוחרים בדובאי מפגינים כלפי חוץ קרירות כלפי ישראל. דובר החנות של לבייב בדובאי מסר לבלומברג, כי כל היהלומים שנמכרים בחנות מועברים מהמכרות באפריקה לניו יורק, שם הם מלוטשים ומועברים לדובאי. לדבריו, "אין לנו שום קשר עם ישראל; אנחנו מוכרים סחורה אמריקנית".

יהלומים בשווי של 32 מיליארד דולר עובריםמדי שנה דרך דובאי ללקוחות מכל העולם, כולל לסין והודו, כאשר 200 מיליון דולר מתוכם הם יהלומים מישראל. כך אמר לבלומברג גיל פיילר ממכון אינפו-פרוד בת"א. לפי בלומברג, המסחר הזה מסייע לדובאי להתאושש ממשבר החובות שפקד אותה ואשר פגע בשוק הנדל"ן שם.