היציג נקבע בשיא של כ-10 חודשים: טיפס 1.3% ל-3.879 ש'

איתן אדמוני: "המצב בישראל יגרום לזרים לנטוש השקעות בארץ - ובכללן השקל" ■ האירו היציג ירד ב-1% ל-4.708 ש' ■ מיכאל שראל: "לשקל יותר סיכוי להתחזק מאשר להיחלש - לפישר אין סיבה להתערב"

במסחר הבין-בנקאי בזירת המט"ח המקומית שערו היציג של המטבע האמריקני טיפס היום (ג') ב-1.3% ונקבע ב-3.879 שקלים - שיא של כ-10 חודשים. האירו היציג נקבע בירידה של 1% ל-4.708 שקלים. אתמול, נזכיר, לא נקבעו שערים יציגים ע"י בנק ישראל בשל יום הזיכרון בארה"ב שבעקבותיו לא התקיים מסחר בוול סטריט.

נציין כי הדולר נסחר בשוק המקומי בהתאם למגמה בה הוא נסחר בזירת המט"ח הגלובלית, שם הוא מתחזק מול המטבעות המובילים. האירו נחלש מולו ב-1.1% לשער של 1.217 דולר לאירו.

פעילים בשוק עימם שוחחנו מסרו הבוקר כי הייצואנים מוכרים היום כמויות גדולות של דולרים וקונים שקלים, במסגרת המכירות המסורתיות שלהם ביומיים הראשונים של החודש. עם זאת, בנקים זרים קונים דולרים בהתאם למגמה בעולם, ומקפיצים את שערו.

ברקע למסחר במט"ח, שוקי אסיה ננעלו היום בירידות שערים של עד 1.4% וגם המסחר באירופה מתנהל בירידות חדות בשיעור מירבי של 2.4%. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט צונחים ב-1.4%.

איתן אדמוני: המצב בישראל יגרום לזרים לנטוש את השקל

בשיחה עם "גלובס", איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר במט"ח בבנק ירושלים, מעריך כי הדולר ימשיך להתחזק בטווח הקצר ובשבוע-שבועיים הקרובים יגיע ל-3.92 שקלים, ולאחר מכן ל-4 שקלים ויותר בטווח הזמן של החודשיים הבאים. מדמוני מייחס זאת לתנאים כלכליים, פוליטים, גיאו-פוליטיים וטכניים שישפיעו על כיוון המסחר המט"ח. "3.89 היא רמת התנגדות חזקה אבל הדולר יפרוץ אותה בשבוע-שבועיים הקרובים. כל המצב במדינה יגרום למשקיעים זרים לנטוש את ההשקעות בישראל, ובכללן השקל - ושערו ייפגע מכך".

מיכאל שראל, ראש מחלקת המחקר בהראל פיננסים, אמר היום ל"גלובס" כי חלק מהעלייה היום של הדולר, היא בגלל שאתמול לא נקבעו יציגים, אך הדולר מושפע היום יותר מעלייתו בעולם. שראל מזכיר את הקורלציה של השקל מול שוקי המניות: "כשהשווקים יורדים, כך גם השקל והאירו, בעוד שהדולר פועל בקורלציה הפוכה לשווקים". להערכת שראל, בחודשים הקרובים לשקל יש יותר סיכוי להתחזק מאשר להיחלש, וזאת בגלל שהדבר העיקרי שמנע מהשק להתחזק בחודשים האחרונים היא התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח, ובגלל פיחות השקל בחודש האחרון לסטנלי פישר אין סיבה להתערב", לדבריו.

[לאתר המט"ח]