אורי מסר: מעצרי היה תקדים מסוכן לכל עורך דין; זהו מעצר שווא

פרקליטו לשעבר של אהוד אולמרט מאשר כי בכוונתו להגיש תביעה אזרחית נגד עד המדינה בפרשת הולילנד וטוען כי אינו קשור כלל לפרשה ■ בא-כוחו, עו"ד יוסי ארנון: "הפרקליטות משתמשת במסר כדי להגיע לאולמרט"

"מעצרי היה מיותר, זה היה מעצר-שווא, והוא מהווה תקדים מסוכן לכל עורך דין" - כך אמר היום (ג') עו"ד אורי מסר, בהתבטאות פומבית ראשונה מאז חקירתו בפרשת הולילנד והפרשות שהסתעפו ממנה.

בשיחה עם כתבי משפט בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר מסר: "אני לחלוטין אינני קשור לפרשת הולילנד. לגבי הפרשות האחרות, עבודתי בהן היתה מקצועית. על החקירה עצמה לא דיברתי ולא אדבר".

לדברי בא-כוחו, עו"ד יוסי ארנון, "הפרקליטות משתמשת במסר כדי להגיע לאהוד אולמרט".

מסר גם אישר כי בכוונתו להגיש תביעה אזרחית נגד עד המדינה בפרשה, ששמו עדיין אסור בפרסום. מדובר בתביעה נזיקית על סך מיליוני שקלים, שתוגש על-פי הטענה לבית המשפט מיד לאחר שתסתיים חקירתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשה זו.

"התביעה תוגש", אומר עו"ד ארנון, "כי עד המדינה הוא אדם שמשקר, מרמה, מגיש מסמכים מזויפים וגורם נזק לחברו. אני ער לכך שהליך כזה לא ננקט עדיין במדינת ישראל, אבל אין סיבה בעולם שעד המדינה שכולם יודעים את שמו יהיה חסין ממנה. הגיע הזמן שיידעו שגם אם אדם הוא עד מדינה - אין לו חסינות מפני תביעה אזרחית".

לדברי עו"ד ארנון, "עד המדינה שיקר, הביא מסמכים מזויפים וגרם נזק קשה לעו"ד מסר". ארנון הגדיר את פרשת הולילנד כפרשה שמטרתה "רדיפת אנשים".

במקביל, מסר אמור למסור בשלב מסוים את עדותו בבית המשפט, במסגרת משפטו של אולמרט בפרשות מרכז ההשקעות וטלנסקי. "מסר יעיד עדות אמת", אמר ארנון, "כל דבריו בבית המשפט יהיו אמת, כולל בפרשיה הנוכחית, שלא ברור עדיין אם תוגש לבית המשפט".