"האם האירו ימשיך אל מתחת ל-1.2 דולר? כמעט בטוח שכן"

כך מעריך דניס גארטמן, כותב הטור הפופולרי "the Gartman Letter" ■ גם ממניות ממליץ גארטמן להיזהר: "אני לא אוהב תנודתיות. כאשר אני רואה את ה-VIX באיזורים של 35-40 דולר, אני, כמקצוען, מתחיל להתחבא"

המשבר באירופה הוא כבר ככל הנראה עובדה קיימת וההסברים עליו מילאו כל חלקה טובה בעיתונות הכלכלית בשבועות האחרונים. אחד מתוצרי המשבר הנוכחי הוא חולשה של האירו מול הדולר האמריקני.

דניס גארטמן, כותב הטור המפורסם "the Gartman Letter" מעריך היום בראיון לרשת CNBC כי האירו טרם סיים את נפילתו אל מול המטבע האמריקני משום שהבעיות באירופה לא תיפתרנה בקלות.

"תוכניות הצנע לא ימומשו בצורה אפקטיבית ביוון, פורטוגל ואיטליה ולכן הצרות של גוש האירו יגברו", ציין גארטמן. "לאירו היה חודש רע, שנה קשה וככל הנראה עוד זמנים קשים לפניו. האם האירו ימשיך אל מתחת ל-1.2 דולר? כמעט בטוח שכן", המשיך גארטמן לחוות את דעתו.

נציין כי האירו נסחר היום בשפל של 4 שנים מול הדולר לאחר שהבנק האירופי המרכזי הכריז היום כי הבנקים ביבשת ייאלצו להתמודד עם עוד חובות רעים.

"אני לא אוהב תנודתיות"

בהקשר לנפט ציין גארטמן כי לדעתו המחירים לא יתאוששו במהרה מהירידות האחרונות בצל החששות מהקשיים שעומדים בפני ההתאוששות הגלובלית. "אני פוחד מכך שהכלכלה מתחילה להאט במקצת ואנח חושב שזה מתחיל ללחוץ על מחירי הנפט", הוסיף גארטמן.

גם ממניות ממליץ גארטמן להיזהר: "אני לא אוהב תנודתיות. כאשר אני רואה את ה-VIX ('מדד הפחד' ה.ק.) באיזורים של 35-40 דולר, אני, כמקצוען, מתחיל להתחבא".