גב ים ואמות חתמו על רכישת מגרש נייר חדרה בת"א

תמורת כ-64 מיליון שקל ■ ככל הנראה צפויות גב ים ואמות השקעות לשתף פעולה בבניית מבנה בייעוד למשרדים

חברת גב ים מקבוצת נכסים ובנין ‏IDB‏, שבשליטת נוחי דנקנר, וחברת אמות השקעות, שבשליטת נתן חץ, חתמו על רכישת המגרש של נייר חדרה בתל אביב תמורת כ-64 מיליון שקל. נייר חדרה אף היא בשליטת דנקנר. ‏

כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב"גלובס" כי אמות השקעות היא הצד ג' שמנהל יחד עם גב ים את המגעים לרכישת מגרשה התעשייתי של נייר חדרה ברחוב חוצות הארץ, בגבול תל אביב-גבעתיים. גב ים ונייר חדרה דיווחו לפני יותר משבועיים כי מתנהלים מגעים לפיהם גב ים תרכוש יחד עם צד ג' נוסף את המגרש של נייר חדרה בשטח 7.6 דונם, אך לא חשפו את זהותו של אותו הגורם.

סמוך למגרש של נייר חדרה, בדרך השלום 5, מחזיקה אמות השקעות בקרקע בת כ-3 דונם, עליה בנוי מבנה חד-קומתי אותו היא משכירה לגורמים אחרים. אמות השקעות מחזיקה בזכויות החכירה מעיריית תל אביב לקרקע זו עם אופציה להארכה, כשזכויות הבנייה העדכניות לקרקע הן בשיעור של כ-200% בנייה למשרדים, בתוספת 35% מהשטח העיקרי בייעוד לשטחי שירות.

ככל הנראה צפויות גב ים ואמות השקעות לשתף פעולה בבניית מבנה בייעוד למשרדים. אמות השקעות בחנה כבר בעבר אפשרות לשיתוף פעולה עם חלקות שגובלות במגרשה בדרך השלום לצורך הגדלת זכויות הבנייה, או לבניית בניין משרדים לפי זכויות הבנייה הקיימות.

המגרש של נייר חדרה בתוצרת הארץ שימש בעבר כמפעל לייצור נייר. מדובר בקרקע אותה חוכרת נייר חדרה מעיריית תל אביב לפי הסכמי חכירה בתוקף עד 2059. החברה חתמה ב-2002 על הסכם בהיקף של 29 מיליון שקל עם העירייה להארכת זכויות החכירה במגרש, במסגרתו התאפשר לנייר חדרה להקים במקום מבנה משרדים בשטח של 23-26 אלף מ"ר בהתאם לאישור רשויות התכנון.

אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין דנקנר וחץ. באוקטובר 2007 רכשו נכסים ובנין ואמות השקעות את קניון קרית אונו מידי חברת אזורים, תמורת 830 מיליון שקל.