מגדל שוקי הון: הירידות יצרו הזדמנות קנייה במניות כי"ל

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side במגדל מציב מחיר יעד של 53 שקל ■ "בעוד בשנה הנוכחית עליית התחזיות הנה כתוצאה מגידול בכמות האשלג הנמכרת הרי בשנת 2011 אנו מעלים תחזיות לנוכח מגזר מוצרי התעשייה"

הירידות החדות במניות כיל בשבועות האחרונים הביאו את כלכלני מגדל שוקי הון לשנות את דעתם לגבי המניה. "הדיסקאונט הנוכחי ותשואת הדיבידנד מפצים על הסיכון הקיים ועל כן אנו ממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת משקלה בתיק המניות", אומר אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side במגדל.

היציבות היחסית בשוק האשלג, העדנה המחודשת בתחום הברום לצד רמות תמחור נוחות מביאות את אדר להעלות את דירוג ההמלצה של כיל ל"קניה" ואת מחיר היעד למניה מ-48 ל-53 שקל, לעומת 41 שקל בשוק.

"אנו מעלים את מחיר היעד משתי סיבות עיקריות: גידול כמותי מסוים בתחום האשלג בשל הצלחת גישתה הפרגמטית של החברה (הצפויה להוביל, לדעתנו, לעלייה של 170 נקודות בסיס בנתח השוק שלה בתחום האשלג), והזינוק הצפוי בתחום מוצרי התעשייה ככלל ובתחום מעכבי הבעירה".

רמות המחירים הנוכחיות של האשלג מצליחות להחזיר את הקונים לשוק כאשר הצפי הינו להמשך צמיחה בביקושים לדשן בשיעור שנתי ממוצע של כ- 8% בשנים 2010-11. המודל של מגדל שוקי הון מניח עליה בכמויות והתייצבות על רמה ממוצעת של 400 דולר לטון. כלומר תשלום הגבוה במידת מה בשווקים כדוגמת ברזיל ומעט מתחת לרף זה במדינות מפתח כדוגמת הודו וסין.

צמצום גמישות ההיצע מחד והגידול בביקושים מאידך, לצד התחזקותן המשמעותית של שתי השחקניות הגדולות כיל ואלבמרל מביאות את אדר להעריך כי אנו רק באמצע הדרך בכל הקשור לצמיחה בהכנסות והרווחים של סגמנט מוצרי התעשייה. "לפי שעה גידול במכירות הינו בעיקרו כמותי ועדיין איננו מרגישים את מלוא עליות המחירים שבוצעו לאחרונה במגזר". להערכת אדר, בשנת 2011 צפוי המגזר להשיג רווח תפעולי של כ-208 מיליון דולר, היקף הגבוה מרווחיו ב-2009 ו-2010 גם יחד.

במגדל מעלים את תחזיות הרווח הנקי לשנים 2010 ו-2011 מ-0.67 ו- 0.89 דולר למניה בהתאמה לרמה של 0.75 ו-0.95 דולר למניה בהתאמה. "בעוד בשנה הנוכחית עליית התחזיות הנה כתוצאה מגידול בכמות האשלג הנמכרת הרי בשנת 2011 אנו מעלים תחזיות לנוכח מגזר מוצרי התעשייה".