בגלל אזהרת המסע: קשרי תעופה משהה את הטיסות לטורקיה

חברת קשרי תעופה חוששת מפגיעה ברווחיות ותציג ללקוחותיה אלטרנטיבות לחופשות בטורקיה ■ במקביל, אוניית תענוגות אמריקנית מסרה כי לא תעגון בישראל בשל המתיחות הביטחונית

חברת קשרי תעופה הציבורית הודיעה היום (ד') כי היא משהה את טיסותיה לטורקיה לשבועיים הקרובים, בעקבות אירועי השתלטות חיל הים על המשט לעזה. באתר החברה עדיין ניתן לחפש חופשות בטורקיה, אך אין בהיצע אף יעד.

קשרי תעופה עוסקת בהפעלת טיסות שכר יוצאות ונכנסות ובשיווק חבילות תיור ושירותי תיירות. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-55 מיליון שקל, אך מחזורי המסחר בה דלילים למדי. חברת המשביר לצרכן מחזיקה ב-71% ממניות קשרי תעופה.

החברה מציינת בדיווח לבורסה כי ההחלטה להשהות את הטיסות לטורקיה הגיעה בעקבות אזהרת המסע לטורקיה שהוציא שלשום (ב') המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה.

עדיין לא ידוע אם החברה תחדש את הטיסות בעוד שבועיים, אך מה שכן ידוע הוא שהחברה עלולה לספוג הפסדים בגין המצב הביטחוני החדש.

"החלטה בדבר חידוש הטיסות תתבצע לאחר בחינה מחודשת של המצב במהלך השבועיים הקרובים", מסרה החברה. "אם הפסקת הטיסות תימשך לתקופה ארוכה יותר - ובכללם חודשי הקיץ - ואם לא יתקיימו ביקושים מתאימים לאלטרנטיבות המוצעות, הדבר עלול לפגוע במכירות וברווחיות החברה".

קשרי תעופה מציינת כי היא תציע ללקוחותיה יעדים אחרים לנפוש בהם במקום טורקיה, כאשר במקביל היא בוחנת החזרים כספיים ללקוחות ששילמו מקדמות לחופשות בטורקיה.

יש לציין כי באתרי התיירות השונים בישראל לא ניתן למצוא חופשות לטורקיה, אשר מאוד פופולריות בתקופה זו. מבחינת טיסות, אגב, ניתן להשיג טיסות לטורקיה במחיר של כ-480 דולר באתרי האינטרנט השונים.

בתוך כך, אתר האינטרנט של העיתון "USA Today" דיווח היום כי אוניית התענוגות האמריקנית Pacific Princess, שהיתה אמורה לעגון בנמל חיפה, לא תעצור בישראל בשל המתיחות הביטחונית.

דוברת החברה המפעילה את האוניה מסרה לעיתון כי "בשל אי-הוודאות הקשורה למשט לעזה והפוטנציאל למחאות אלימות ולא צפויות, החלטנו לבטל את העגינה".

האוניה, שעל סיפונה 688 נוסעים, תמשיך למצרים ותעגון שם.