פטריק דרהי מכין לתחרות: מירס תצא במכרז לספק להקמת רשת

מדובר על רשת סלולר דור שלישי בטכנולוגיה המאפשרת השתדרגות מהירה

בעל השליטה החדש במירס, פטריק דרהי, התיר להנהלת החברה לצאת במכרז להקמת רשת סלולר חדשה. על כן בשבועות הקרובים תצא מירס במכרז לקבלת הצעות מספקים להקמת רשת. ככל הנראה מדובר במכרז פתוח שבו ישתתפו 5-6 יצרנים שינופו בתהליך הדרגתי, אך לא ברור עדיין אם מירס תבחר בספק אחד או בשניים.

מירס מאמינה כי משרד התקשורת יפרסם את מכרז התדרים שלו בסמיכות ליציאה שלה למכרז. בתוך כך מירס תתמודד על שתי רצועות של תדרי דור שלישי בתחום ה-2.1 גי'גה הרץ.

יתרון ברור למירס

כפי שנחשף ב"גלובס", מחיר המינימום לתדרים ירד בצורה דרסטית מ-180 מיליון שקל ל-10 מיליון שקל בלבד. בכך יש בשורה אמיתית למירס ולכל גורם אחר שירצה להיכנס לתחום הסלולר.

עם זאת למירס יש יתרון ברור על פני מתמודדים אחרים, משום שהיא כבר פועלת בתחום הסלולר, היא בעלת ניסיון רב ויש לה כבר כמה מאות אתרים שיקלו עליה את פריסת הרשת החדשה. עוד נודע ל"גלובס" כי מירס החלה במסע להכשרת אתרים נוספים בכל רחבי הארץ.

הרשת שמירס החליטה להקים היא רשת דור שלישי, אך בתצורה שנקראת LTE Ready: רשת שניתן לשדרגה לדור רביעי בקלות יחסית.

הסיבה לכך קשורה בהיעדר ציוד קצה בדור הרביעי, בהיעדר תדרים זמינים, בעובדה שהדיבור ברשתות LTE חסר תקנים סופיים ובכך שמפעילים בכל העולם ימשיכו להעביר קול על גבי רשתות דור שלישי לעוד זמן רב, בעוד אינטרנט יעבור על רשתות הדור הרביעי.

בחצי השנה האחרונה מירס לא יכלה להתקדם בהכנות למכרז חדש משום שעסקת העברת השליטה לא הושלמה, ולכן הבעלים הקודמים, מוטורולה, לא התיר לה לבצע השקעות חדשות. כאמור, סיום העסקה מאפשר לחברה להיערך למכרז שהוא מאוד חיוני עבורה.