נתניהו: "מדינת ישראל עומדת בפני מתקפת צביעות בינלאומית; המשט לעזה היה של תומכי טרור"

ראש הממשלה: "אם ייפרץ הסגר - המשמעות היא נמל איראני בעזה" ■ "הנשק שעובר לעזה מיועד לתקוף לא רק את ישובי עוטף עזה, אלא גם עוטף ת"א, הרצליה וירושלים" ■ "ירו על החיילים שלנו במטרה להרוג ולעשות בהם לינץ - החיילים הגנו על הביטחון של כולנו ואני גאה בהם"

"מדינת ישראל עומדת בפני מתקפת צביעות בינלאומית, ולא בפעם הראשונה. אלו הן העובדות - החמאס ממשיך להתחמש ואיראן ממשיכה להעביר נשק לעזה - נשק שמיועד לתקוף לא רק את עוטף עזה, אלא גם עוטף ת"א, הרצליה, ועוטף ירושלים. חלק מהנשק כבר נמצא בעזה וחובתנו למנוע מנשק נוסף להיכנס לעזה, וכך עשינו". כך אמר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות פרשת המשט לעזה, והמתיחות הבינלאומית שנוצרה.

נתניהו הוסיף, כי "מטרת המשט לא היתה סיוע הומוניטרי או העברת סחורות, המטרה היתה לפרוץ את הסגר הימי. אם הוא אכן היה נפרץ היו באות עוד מאות ספינות וגם כאלה מלאות בנשק, ולא יכולנו להרשות את זה, וחובה שלנו לבדוק כל אוניה שמגיעה לעזה ולהוציא את הנשק ממנה. אני רוצה להבהיר כי אם לא נעשה זאת המשמעות היא נמל איראני בעזה - משמעות הרסנית לכל אזרח ואזרח בישראל - ואיום ממשי על ביטחון המדינה".

עוד הוסיף ראש הממשלה, כי "המשט לעזה היה משט של תומכי טרור ולא של פעילי שלום. האנשים על הספינה ירו בחיילים שלנו במטרה להרוג ולעשות בהם לינץ. אני רוצה לשאול - אלו פעילי שלום ושלווה? התשובה היא לא. חיילי צה"ל הגנו על חייהם, ועל הביטחון של כולנו ואני גאה בהם".

לסיום אמר נתניהו כי "אני אומר למבקרים שלנו - אם ייפרץ הסגר על עזה זה יהווה גם איום ממשי על מדינות אירופה ואחרות, ולכן ישראל פועלת לעצור ולבדוק כל אוניה לעזה, כדי שלא יתווסף נשק. חשוב שנהיה כולנו מאוחדים ומלוכדים כי הדבר בנפשנו", אמר.