מדד אמון הצרכנים של גלובס ירד באפריל ב-4.2 נקודות

זאת, על רקע המשבר המתפתח באירופה ■ עם זאת נתון המגמה של המדד עלה גם באפריל לרמת שיא של 13 שנים ■ להורדת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של גלובס ירד באפריל ב-4.2 נקודות ל-99.1 נקודות (1996 = 100) לאחר עליות של 1.8 נקודות ו-5.6 נקודות במארס ובפברואר, בהתאמה. בכך ירד המדד בעריכת גלובס מחקרים, בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, אל מתחת לרף 100 הנקודות, מעליו העפיל בפברואר.

יחד עם זאת, נתון המגמה של המדד אשר מבוסס על ממוצעים תלת-חודשיים נעים עלה גם באפריל ב-1.1 נקודות לרמת שיא של 13 שנים - 101.3 נקודות.

סקר המדד, בעריכת מכון סמית, מראה שבכוונות רכישה של מוצרים בני-קיימא נרשמה ירידה מ-32.9% מכלל המשיבים במארס ל-31.3% מהם בחודש שהסתיים. הייתה זו הירידה השנייה ברציפות ברכיב זה לאחר חמישה חודשים של עלייה רצופה.

לסיכום, למרות הירידה במדד אפריל בצל הצרות באירופה והירידות בנכונות לבצע קניות לא שוטפות, נותרת בעינה ההערכה שהצריכה הפרטית תמשיך לגדול גם במהלך החודשים הבאים, כלומר ברבעון השני וברבעון השלישי של 2010, אם כי קצב העלייה לא יואץ.

להורדת חוברת המדד