מדד אמון הצרכנים של גלובס ירד באפריל ב-4.2 נקודות ל-99.1 נקודות (1996 = 100) לאחר עליות של 1.8 נקודות ו-5.6 נקודות במארס ובפברואר, בהתאמה. בכך ירד המדד בעריכת גלובס מחקרים, בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, אל מתחת לרף 100 הנקודות, מעליו העפיל בפברואר.
יחד עם זאת, נתון המגמה של המדד אשר מבוסס על ממוצעים תלת-חודשיים נעים עלה גם באפריל ב-1.1 נקודות לרמת שיא של 13 שנים - 101.3 נקודות.
סקר המדד, בעריכת מכון סמית, מראה שבכוונות רכישה של מוצרים בני-קיימא נרשמה ירידה מ-32.9% מכלל המשיבים במארס ל-31.3% מהם בחודש שהסתיים. הייתה זו הירידה השנייה ברציפות ברכיב זה לאחר חמישה חודשים של עלייה רצופה.
לסיכום, למרות הירידה במדד אפריל בצל הצרות באירופה והירידות בנכונות לבצע קניות לא שוטפות, נותרת בעינה ההערכה שהצריכה הפרטית תמשיך לגדול גם במהלך החודשים הבאים, כלומר ברבעון השני וברבעון השלישי של 2010, אם כי קצב העלייה לא יואץ.
להורדת חוברת המדד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.