אחרי 10 שנים: משרד היח"צ של רני רהב נפרד מאפריקה ישראל

רהב: "היה זה עשור מרתק" ■ במהלך 2008 נפרד רהב משני תקציבים גדולים - החברה לישראל ושרי אריסון ■ אפריקה תיעזר באופן זמני במשרד גיתם BBDO IM עד אשר תשכור משרד יחסי ציבור קבוע

משרד יחסי הציבור רן רהב תקשורת וחברת הנדל"ן אפריקה ישראל נפרדים לאחר 10 שנים של פעילות משותפת.

רני רהב, העומד בראש המשרד, אמר בתגובה: "היה לי הכבוד ללוות את קבוצת לבייב ואפריקה ישראל באש ובמים, בימים נפלאים ובימים קשים. אני מאחל המשך הצלחה לחברה, ללב לבייב, לנדב, לאיזי, לצביה, לגילי, להנהלת החברה ולעובדי החברה. היה זה עשור מרתק".

מהנהלת קבוצת אפריקה ישראל נמסר: "אנו מודים לרני רהב על השנים שליווה את החברה בדאגה ובמסירות, ומאחלים לו כל טוב בהמשך הדרך".

עד שאפריקה ישראל תשכור משרד יחסי ציבור קבוע, היא תיעזר באופן זמני במשרד גיתם BBDO IM, המשמש עבורה כמשרד לייעוץ אסטרטגי מאז אוקטובר האחרון.

משרד גיתם IM BBDO, בניהולם של עידו הר-טוב ורון בר-אל, עוסק בניהול משברים וניהול זירה ציבורית. עבודתה של אפריקה ישראל עם משרד זה החלה בחודש אוקטובר 2009 בעקבות בקשתה של החברה להסדר חוב, ותפקידו של המשרד היה לנהל את המשבר שהחברה נכנסה אליו. מאז התנהלה אפריקה ישראל מול משרדו של רני רהב ומשרד גיתם BBDO IM במקביל.

כשהוחלט השבוע כי אפריקה ישראל תעזוב את משרד של רני רהב, הוחלט כי גיתם יקבל על עצמו באופן זמני את עבודת הדוברות, עד אשר ייקבע משרד קבוע.

נציין כי בדצמבר 2008 נפרד רהב מתקציב יחסי הציבור של החברה לישראל, שעבר לידי רונן צור ומוטי מורל, שלאחר מכן נפרדו. כמו כן, ביוני 2008 גם שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, פרשה ממשרדו של רהב לאחר עשור, זאת למרות שהשניים נחשבים לחברים קרובים.

בראיון למגזין "פירמה" לאחר עזיבת אותם תקציבים אמר רהב: "על כל לקוח שעזב, נכנסו שניים גדולים".

חברת רן רהב תקשורת ויחסי ציבור נוסדה בשנת 1991, והיא החברה הגדולה ביותר ליחסי ציבור בישראל בישראל, המשרתת כ-120 קבוצות וחברות הנמצאים בטיפול החברה.

בין השאר מטפל רהב ביחסי הציבור של חברות מובילות במשק, בהן קבוצת אי.די.בי, בנק הפועלים, קבוצת שטראוס, קבוצת גזית גלוב, אל-על, קבוצת שאול שני, קבוצת אחים עופר, צים, קבוצת שלמה אליהו, קבוצת ברונפמן, קבוצת ישראכרט, לשכת התיירות הטורקית ועוד.

אפריקה ישראל עמדה בשנה החולפת במרכזה של סערה תקשורתית. החברה נקלעה לקשיים פיננסים על רקע היקף החוב הגדול שלה מצד אחד, והמשבר בשוק הנדל"ן בארה"ב וברוסיה - שני מוקדי פעילות מרכזיים שלה. על רקע מצב זה, בסוף אוגוסט אשתקד ביקשה החברה ממחזיקי האג"ח שלה הסדר חוב לפריסת חוב בהיקף של 7.5 מיליארד שקל.

המשא-ומתן בגיבוש הסדר החוב מול המשקיעים המוסדיים נוהל לא מעט מעל גבי התקשורת, ובמסגרתו ספגו אפריקה ומנהליה לא מעט ביקורת על ההסדר, אם כי בסופו של דבר הצליחו להגיע להסכמה עם מחזיקי האג"ח וגיבשו את ההסדר שאושר רשמית לפני מספר שבועות.