אאודי מחזירה לכביש את ה-A2; והפעם - iPhone על גלגלים

המכונית מציגה מנוע חשמלי ואפליקציות מעידן הסלולרים החכמים ■ מעכשיו הנהג יוכל להתאים את המכונית לסגנון האישי שלו

אאודי מפתחת גרסה חדשה ו"מהפכנית" של דגם A2 פורץ הדרך, שכבר אינו נמצא בשימוש.

הגרסה החדשה תאפשר לנהגים להוריד אפקליקציות דוגמת יישומי הטלפונים הניידים, כדי להתאים לצורכיהם האישיים את פנים המכונית, את מאפייניה ואת סגנון הנהיגה שלה.

בנוסף למאפיינים, שאותם ניתן יהיה להתקין באמצעות האפליקציות, תפעל המכונית באמצעות מנוע חשמלי.

משקלה יהיה קל מאוד והיא מיועדת לשימוש בערים ענקיות שאוכלוסייתן מגיעה ל-5-10 מיליון אלף איש ואף יותר מכך, אמר לפייננשל טיימס פטר שוורצנבאואר, מנהל השיווק והמכירות של אאודי.

דגם A2 החדש ייוצר בגרסה בסיסית, שאותה ניתן יהיה להתאים לצורכי הלקוח באמצעות הורדת תוכנה שתפעיל מאפיינים כגון מושבים מחוממים, מסלול ניווט אישי או מתלה קשיח יותר.

"תוכל להתאים את המכונית בדיוק לצרכים שלך", אמר שוורצנבאואר. "בדיוק כמו שאתה עושה אצלך בבית, תוכל ליצור עולם משלך בתוך המכונית שלך".

ניידות אורבנית עתידנית

אאודי, שנמצאת בבעלות פולקסווגן, כבר החלה לבחון בטוקיו, שנחאי, ניו-יורק ופרנקפורט את תגובות הצרכנים לדגם החדש, כדי לאמוד את הביקוש הפוטנציאלי. החברה מתארת את הדגם החדש כ"אינטרפרטציה עתידנית של ניידות אורבנית".

אאודי עשויה לפתוח "חנות יישומים", שבאמצעותה היא תגבה תשלום מלקוחות עבור יישומים שניתנים להורדה.

"זה עשוי להיות מקור הכנסה נוסף ואדיר עבור יצרניות הרכב", אמר שוורצנבאואר.

השימוש ביישומים ניתנים להורדה יקל על רוכשי המכונית למוכרה בבוא הזמן, מכיוון שהבעלים החדשים יוכלו להתאים את הרכב לצורכיהם האישיים. "תוכל לעצב מחדש את המכונית אם המתכונת שלה אינה מוצאת חן בעיניך", אמר שוורצנבאואר.

אאודי אמרה, שייתכן כי דגם A2 החדשה יבנה מחומרים שיפחיתו את משקל המכונית, כגון מגנזיום, שבו כבר משתמשת החברה בדגם A8; וסיבי פחמן, שמשמשים במכוניות R8 ספיידר ומכוניות הספורט TT מתוצרת אאודי.

אאודי השיקה את דגם A2 המקורי בשנת 2000, אך הפסיקה לייצרו בשנת 2005, לאחר שמכרה 176 אלף יחידות בלבד, בגלל סגנונו יוצא הדופן ומחירו, שנחשב גבוה למכונית בגודל כזה.

כעת נחשב ה-A2 לדגם שהקדים את זמנו, הודות לרכיבי האלומיניום הקל ולעיצוב החדשני.

ככלל, יצרניות הרכב עושות מאמצים קדחתניים לפתח דגמים חדשים לשימוש בתוך כערים הגדולות, כולל בשווקים המתעוררים, ומנסות למצוא את הדרך לייצור רווחי של מכוניות כאלה.

באחרונה הודיעה גם ב.מ.וו כי ב-2013 תשיק מכונית "לעיר הגדולה", שתפעל באמצעות סוללות ושבבנייתה ייעשה שימוש בסיבי פחמן.