המשבר מלחיץ את דלתא: בוחנת מחדש רכישה באירופה

מדובר ברכישה בתחום ההלבשה התחתונה שהוערכה בכ-70 מיליון דולר, וכעת מוערכת בכ-55 מיליון דולר בלבד

משבר החובות באירופה גרר אחריו בשבועות האחרונים הערכות שונות לגבי השפעותיו על פעילותן השוטפת של החברות הישראליות. היום התברר כי אותו משבר משפיע גם על תוכניות להרחבת הפעילויות של חלק מהחברות המקומיות.

חברת הטקסטיל דלתא הודיעה על עיכוב במו"מ שהיא מנהלת לרכישת פעילות חדשה באירופה, ועל הורדת מחיר הרכישה אם היא תצא לפועל.

בסוף 2009 עדכנה דלתא, שבשליטת אייזיק דבח, כי היא נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת נכסים ופעילות בינלאומית ממותגת בתחום ההלבשה התחתונה באירופה, בסכום המוערך בכ-70 מיליון דולר.

כעת היא מעדכנת כי המו"מ מתעכב, והיא "בוחנת בזהירות את מבנה העסקה ואת מחיר הרכישה, בין היתר לאור המשבר המתפתח באירופה ולנוכח הפיחות בשער החליפין של האירו מול הדולר בחודשים האחרונים".

עוד מוסיפה דלתא, כי "נכון למועד זה, מחיר הרכישה מוערך על ידי החברה בכ-55 מיליון דולר" - מחיר הנמוך ב-21.5% מהמחיר הראשוני עליו דיווחה. בחברה גם מציינים, כי נודע להם שהמוכר מקיים מגעים למכירת הפעילות עם גורמים נוספים.

גייסה אג"ח למימון הרכישה

על מהלך הרכישה והרחבת הפעילות החליט דבח לאחר שהשלים תוכנית התייעלות בחברה והחזיר אותה להיות רווחית. כדי לממן את הרכישה, דלתא גייסה בתחילת השנה 113 מיליון שקל בהנפקת אג"ח.

החברה מנסה להגדיל את משקל המוצרים הממותגים שלה, שהרווחיות בהם גבוהה יותר. ברבעון הראשון של השנה עברה דלתא מהפסד לרווח של 3.8 מיליון דולר, בזכות התאוששות שוקי הקמעונאות בעולם, בעיקר בארה"ב, לצד הכללת פעילות הגרביים שנרכשה מגבור ספורט ב-2009 תמורת 23.5 מיליון שקל.

המגמה החיובית ברווח נרשמה לאחר שהמכירות צמחו ב-13.9% ל-140.5 מיליון דולר. מכירות דלתא באירופה (ללא בריטניה) עלו ב-34.6% ברבעון, ל-17.5 מיליון דולר.