מחרחר שנאה: ארדואן שוקל להוביל אישית מהסיפון משט "הומניטרי" לעזה מלווה בספינות מלחמה טורקיות

כך מדווח העיתון הלבנוני "אל מוסטקבל" ■ ראש ממשלת טורקיה הודיע על תוכניתו לממשל האמריקני, שייעץ לו לדחות את הביקור ■ המשט לעזה מתחיל להעיב על היחסים בין ארה"ב לבין טורקיה - טורקיה מזהירה את ישראל: "אל תתקעי טריז בינינו לבין ארה"ב"

העיתון הלבנוני "אל מוסטקבל" מפרסם היום (שבת) כי ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שוקל לבוא בעצמו לעזה בניסיון לשבור את הסגר הימי הישראלי על הרצועה.

לפי העיתון הלבנוני, שציטט מקורבים לנושא, ארדואן הודיע לממשל האמריקני כי הוא רוצה לערוך ביקור "הומניטרי" ברצועה. ראש ממשלת טורקיה הודיע כי יבקש מספינות מלחמה טורקיות שילוו אותו בביקור.

הממשל האמריקני, שנכנס השבוע לעובי הקורה בניסיון לעצור את הידרדרות יחסי ישראל-טורקיה, ייעץ לארדואן לדחות את הביקור על רקע המתיחות הבין-איזורית.

בשבוע האחרון לא עבר כמעט יום בלי הצהרות קשות מארדואן כלפי ישראל, בעקבות תקרית המשט. ביום שאחרי האירוע אמר ראש ממשלת טורקיה כי "הישראלים גרועים" מפיראטים", אחר כך הזהיר את ישראל שהיא "עומדת לאבד את ידידתה הטובה ביותר במזה"ת", קרי: טורקיה. ולקינוח, אתמול, הטיף לישראל בשלוש שפות - טורקית, אנגלית ועברית - את הדיבר התנ"כי "לא תרצח!".

במקביל, הודיע השבוע סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', כי בעקבות אירועי המשט תצמצם טורקיה את הקשרים עם ישראל בתחום הביטחוני והכלכלי. ארינץ' ציין כי נבחנים מחדש כל ההסכמים עם ישראל, ואמר: "אנחנו רציניים בעניין הזה, לא נתחיל שיתוף פעולה חדש והיחסים עם ישראל יירדו מדרגה".