ה-SEC דוחה יישום מנתקי הזרם בעת תנודתיות חדה במניות

רשות ני"ע בארה"ב נדרשה להרחיב את המנגנון שיאט מסחר במניה שצונחת או מזנקת בזמן קצר ■ ב-6 במאי צנחו פתאומית המדדים בוול סטריט בכ-9% ונמחקו כ-862 מיליארד דולר

רשות ני"ע האמריקנית (SEC) דוחה לפחות בשבוע נוסף את היישום של מנגנון מנתק הזרם במקרה של תנועות חדות באחת ממניות ה-S&P500.

נזכיר כי הרגולטורים בארה"ב דרשו מה-SEC ליישם מנגנון מנתק זרם שיאט את המסחר במניה שרושמת תנודות חדות ויוצאות דופן לאחר הקריסה הפתאומית ב-6 במאי בה צנחו המדדים בוול סטריט בכ-9% ונמחקו כ-862 מיליארד דולר מסיבה שעדיין לא ידועה רשמית, ונחשדת כטעות הקלדה של אחד מחדרי המסחר.

ב-18 במאי רשות ני"ע בארה"ב הציעה להרחיב את מנגנון מנתק הזרם שיפעל במקרה בו מניה צונחת או מזנקת ב-10% בפרק זמן של 5 דקות. הרשות אמרה אתמול כי פיילוט של היישום יחל בשבועיים הקרובים.

"העבודה הרגישה על מנתקי הזרם האלה עדיין לא משולמת, ואנחנו ממשיכים בפיתוח וההתאמה", אמר וויליאם קארש מ-Edge Holdings LLC, שלוקחת חלק בפיתוח של המנגנונים.

לפי מתווה המנתק זרם, המסחר במניה יופסק ל-5 דקות במקרה של צניחה או זינוק של 10% ביחס למחיר הסגירה של אמש - כמו שמתרחש במקרה בו מדד רושם זינוק או צניחה בפרק זמן קצר.