גיא ויסמן יודה בגניבה של 9 מיליון שקל ויישלח לכלא ל-7-12 שנים

המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות הואשם במקור בגניבת 123 מיליון שקל, אך במסגרת הסדר טיעון יומר יתר הסכום לעבירות הקשורות בהפסד בבורסה

כצפוי, גיא ויסמן יודה בגניבה של 9 מיליון שקל וישלח לכלא לתקופה שבין 7 ל-12 שנות מאסר. המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות, הודה והורשע היום (א') בכתב אישום מתוקן, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעה עו"ד אסתי שלאין מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) עם ויסמן, באמצעות סניגוריו, עוה"ד ציון סהראי ואורי קינן מהסנגוריה הציבורית.

כפי שפורסם ב"גלובס" כבר לפני שבועיים (24.5), הודה היום ויסמן שהואשם בתחילת הדרך בגניבה של בגניבת 123 מיליון שקל מהראל בית השקעות, בגניבת 9 מיליון שקל בלבד ובסיוע לגניבה של 7 מיליון שקל. בנוסף, הודה ויסמן כי קיבל במירמה בנסיבות מחמירות סכום של כ-82 מיליון שקל שירדו לטמיון כתוצאה מפעולות מסחר שביצע ויסמן באופציות מעו"ף בבורסה, שהניבו הפסדים בחשבונות הלקוחות-החברים.

במסגרת הסדר הטיעון, הצדדים הסכימו לטעון לעונש מאסר בפועל, כאשר העונש לו תעתור התביעה לא יעלה על 12 שנות מאסר בפועל וההגנה מצידה תעתור לעונש של 7 שנות מאסר בפועל. כמו כן הוסכם כי כל אחד מהצדדים יהיה רשאי להציג לבית המשפט את עמדתו לעניין ניכוי ימי מעצרו של ויסמן שיושב במעצר מאז אפריל 2007 מתקופת המאסר.

בנוסף, הוסכם כי על ויסמן יגזר מאסר על תנאי כפי שייקבע על ידי בית המשפט ועונש כספי משמעותי, בכפוף לכך שהמאסר חלף הקנס לא יעלה על 12 חודשי מאסר.

בכתב האישום המתוקן, בו הודה ויסמן נכתב כי במועדים שונים בין השנים 2003 לאפריל-2007 גנב ויסמן מחשבונות הלקוחות של הראל בית השקעות, "סכום כולל שאינו פחות מ-9 מיליון שקל לכיסו הפרטי". בנוסף, הודה ויסמן כי "סייע לגניבת סכומי כסף רבים מהחברה המצטברים לסכום כולל שאינו פחות מ-7 מיליון שקל". כמו כן הודה ויסמן כי "קיבל במרמה בנסיבות מחמירות סכומי כסף רבים מחשבונות הנוסטרו של 'הראל בית השקעות' המצטברים לסכום כולל שאינו פחות משמונים מיליון שקל, בהם עשה שימוש למסחר באופציות מעו"ף שהניב הפסדים בחשבונות הלקוחות". עוד הודה ויסמן כי "גרם במעשיו למחיקת ההון העצמי של החברה ולאפשרות של פגיעה ביכולתה לקיים את התחייבויותיה".

במסגרת הסדר הטיעון, ויסמן הודה גם בביצוע שורה ארוכה של עבירות נוספות, לרבות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, ועוד.