רשות ני"ע על רועי ורמוס ושי ירון: "התגלו ראיות המחזקות את הממצאים"

בית המשפט מטיל מגבלות נוספות על ורמוס: עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום והפקדת ערבויות ב-1.5 מיליון שקל ■ תנאים מגבילים הוטלו גם על שי ירון: איסור יציאה מהארץ וערבויות ב-800 אלף שקל

בית משפט השלום בתל-אביב הטיל בסוף השבוע תנאים מגבילים על רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, במסגרת פרשת הרצת האג"ח לכאורה בפסגות, הנחקרת בימים אלה ברשות ניירות ערך. השניים נחקרו שוב ביום ה' בלילה.

ורמוס, כזכור, נחקר ברשות בחודש מארס ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא הפקיד ערבות בהיקף של 50 אלף שקל, הוא הפקיד את דרכונו ברשות ניירות ערך וכן נאסר עליו לצאת את הארץ למשך 90 יום. ההגבלות היו אמורות להסתיים ב-15 ביוני, אולם בית המשפט החליט להאריכן נוכח המשך החקירה ולהטיל תנאים מגבילים נוספים.

צו עיכוב היציאה של ורמוס מהארץ הוארך ל-180 יום נוספים. הוא נאלץ להפקיד ערבות עצמית של מיליון שקל וערבות בנקאית של חצי מיליון שקל, על מנת להבטיח את המשך התייצבותו בחקירה.

רשות ניירות ערך ציינה בבקשה כי "החקירה טרם הסתיימה" וכי "התגלו ראיות המחזקות את הממצאים כנגד החשוד". פסגות מסרה בתגובה כי "לחשדות אין קשר לכספי הלקוחות המנוהלים בפסגות. לפסגות אמון מלא ברשויות החוק והאכיפה, ובית ההשקעות משתף עימן פעולה בכל הנדרש".

ברשות מכחישים גם את הדיווחים שפורסמו בשבועות האחרונים, לפיהם היא מנהלת מגעים להסדר עם בכירי פסגות, במסגרתו הם ישלמו קנס כספי. ברשות מבהירים, כי לא התנהל שום משא-ומתן להסדר כספי עם נושאי משרה כלשהם בפסגות.

בית המשפט החליט להטיל גם תנאים מגבילים על שי ירון, מנכ"ל חבר הבורסה של פסגות, החשוד גם הוא במעורבות בפרשה. לירון הוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 יום נוספים והוא התבקש להפקיד ערבויות בהיקף של 800 אלף שקל. גם במקרה של ירון ציינה הרשות, כי התגלו ראיות המחזקות את הממצאים נגדו.

אם כן, חקירת רשות ניירות ערך בפרשת פסגות מסתעפת ובשבוע שעבר נודע גם על הקשר לכאורה של דויטשה בנק בפרשה. בית המשפט שחרר בשבוע שעבר בערבות את אהרון נבון, מנהל המסחר לשעבר של דויטשה בנק בישראל, ואת סער ויינטראוב, שהיה ברוקר בחדר המסחר של הבנק בתקופה בה על-פי החשד דוד אדרי ושי בן-דוד - מנהלי הנוסטרו של פסגות בשנים 2007-2009 - השפיעו על שעריהם של איגרות חוב קונצרניות וממשלתיות, במטרה להגדיל את רווחי חשבון הנוסטרו ולגרוף בונוסים גדולים על הצלחתם.

כזכור, בפברואר האחרון פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי פסגות ועצרו את אדרי ובן-דוד בעקבות החשדות המיוחסים לשניים. אשתקד החליט בית ההשקעות פסגות על סגירת תיק הנוסטרו שלו, ושני מנהלי התיק עזבו את בית ההשקעות במטרה להקים חברה עצמאית. חודש לאחר התפוצצות הפרשה נחקרו באזהרה גם בכירי בית ההשקעות בהם ורמוס, ירון והיו"ר אריק שטיינברג.