ייצוגית: על מבטח שמיר לפצות את המשקיעים על ירידת ערך המניה

לטענת התובע, על החברה לשאת בתוצאות החלטת רשות ניירות ערך להשעות את המסחר במניותיה

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה הבוקר (א') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת מבטח שמיר, המנכ"ל מאיר שמיר וחברי הדירקטוריון של החברה, בטענה כי עליהם לפצות את המשקיעים במניותיה עקב ירידת ערך המניה בבורסה והפסקת המסחר בה.

התובע הייצוגי, אליק בראון, שרכש בשנים 2005-2006 מניות של החברה, טוען באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש כי מאחר שמבטח שמיר סירבה לגלות לרשות ניירות ערך פרטים מהותיים על תנובה, שמבטח שמיר מחזיקה ב-20.7% ממניותיה, עליה לשאת באחריות להחלטת רשות ניירות ערך, ולהשעות את המסחר במניות.

נזק בגובה של אלפי שקלים

בכתב התביעה נטען כי "עריכת הדו"חות הכספיים על-ידי מבטח שמיר בניגוד להוראות הדין הסבה נזקים לתובע, ומשכך על הנתבעים לפצות אותו ואת יתר חברי הקבוצה בשיעור הנזק שנגרם להם". התובע מוסיף ומפרט בכתב התביעה כי "נוכח העובדה שהחברה לא פרסמה את המידע, היא שהיוותה את הגורם המרכזי (אם לא הבלעדי) לירידת שער מניית החברה בשיעור עודף של 3.91%". עוד נטען כי "הנזק השני שנגרם לתובע וליתר חברי הקבוצה נובע מהעדר יכולת לסחור במניות החברה (נוכח השעייתן מהמסחר) דבר הגורם לירידה בערכן בשיעור שנע בין 20% ל-30% משווי המניות".

לטענת התובע, הנזק שנגרם לו בגין הפסקת המסחר במניית מבטח שמיר הוא בסך 9,858 שקל. לדבריו, נזקים בשיעורים שונים נגרמו ליתר המשקיעים במניות החברה בעקבות פעולותיה.

המסחר במניות מבטח שמיר הושעה ב-10 במאי, לאחר שרשות ני"ע קבעה כי החברה לא הגישה את דו"חותיה הכספיים לשנת 2009 כיאות - הדו"חות לא כללו את תוצאותיה של חברת תנובה. כמו כן התבקשה החברה להציג הערכת שווי להחזקתה בתנובה, שנחשבת מהותית ביותר. מבטח שמיר נמנעה מפרסום תוצאות תנובה בעקבות סירובה של שותפתה בתנובה, קרן אייפקס. מבטח שמיר אף פנתה לבית המשפט כדי להפוך את ההחלטה, אך לבסוף החליטה למשוך את הבקשה.