"דני ברק איבד שמחת החיים, החלפת השליטה לא היטיבה"

‎‎כך אומר עמית ורדי, המשנה למנכ"ל לידר שוקי הון ■‏‎‎‏ ברק, ששם קץ לחייו בסוף השבוע, נחשב לדמות דומיננטית בלידר שוקי הון, ולאיש שאחראי להצלחת בית ההשקעות ‏‎‎‏■ על רקע זה נפלה היום מניית לידר שוקי הון ב-13%‏‏

‎‎ההלם, הצער וההפתעה על מותו של דני ברק, מנהל ומייסד בית ההשקעות לידר שוקי הון, היכו בשוק ההון המקומי בסוף השבוע, והמשיכו להעסיק אותו גם היום. אפילו כעת טרם ידוע מה גרם לברק, מהמנהלים הבכירים והמוערכים בשוק ההון המקומי, לשים קץ לחייו ביום שישי בקפיצה ממשרדי החברה שבקומה ה-17 של מגדל "פלטינום" ברחוב הארבעה בת"א. עד כה, לא נמצא כל מכתב שברק הותיר אחריו, או רמז אחר, שיעידו על הגורם להתאבדות.

ברק נחשב לדמות דומיננטית בלידר שוקי הון, ולאיש שאחראי להצלחת בית ההשקעות ולהפיכתו לאחד מגופי החיתום המובילים בשוק ההון. על רקע זה, נפלה הים מניית לידר שוקי הון ב-13%, במחזור מסחר גבוה של 5.3 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של כ-40 אלף שקל בלבד. את תפקידו של ברק אמור למלא, באופן זמני לפחות, המשנה למנכ"ל עמית ורדי.

בערב שישי העבירה לידר שוקי הון דיווח לבורסה לפיו "החברה מודיעה בצער רב על מותו בטרם עת של מנכ"ל החברה, מר דני ברק, זכרונו לברכה". ההלוויה של ברק מתקיימת הערב ב-18:00, כשבחברה מתכוונים לקיים לאחריה, מהר ככל הניתן ואולי כבר מחר, ישיבת דירקטוריון שבה ידונו בהמשך פעילות החברה.

ברק היה אמור להמשיך לכהן כמנכ"ל לידר שוקי הון עד סוף השנה, ולאחר מכן יועד לשמש כסגן יו"ר החברה למשך שנה נוספת. זאת, במסגרת היפרדות מסודרת ומוסכמת כחלק מהעברת השליטה בחברה האם, לידר השקעות, לידי דן דוד, במסגרת הסדר החובות בחברה מקבוצת שרם-פודים.

"בחודשיים האחרונים דני היה בתקופה לא טובה", אמר היום ורדי. "דני היה חייכן ואופטימי, ובתקופה האחרונה הוא איבד את שמחת החיים ואת החיוך. התהליך של החלפת השליטה בלידר לא עשה לו טוב", ציין, אך הוסיף מיד כי "עם זאת, אנו לא יודעים מה הגורם למעשה". לדברי ורדי, "היה לו את כל מה שאדם יכול לאחל לעצמו. זה פספוס ואובדן נוראי".

‎‎נכשל בהשתלטות על לידר

‎‎התהליך עליו מדבר ורדי החל לקרום עור וגידים בעקבות המשבר הכלכלי, שהוביל לקשיים בחברה האם של לידר שוקי הון. לידר השקעות נדרשה להסדר חובות עקב השקעות כושלות שביצעה בתחומי הנדל"ן במזרח אירופה, התקשורת והטכנולוגיה. ברק, שעמד בראש הפעילות המוצלחת והרווחית ביותר בקבוצה, ניסה להנהיג מהלך השתלטות על בית ההשקעות שהקים והוביל, אך ללא הצלחה, כשידו הייתה על התחתונה בהתמחרות מול המיליארדר היהודי-איטלקי דן דוד וקרן ‏‏‏ATE‏ שבשליטתו.

לדברי יאיר פודים, יו"ר לידר השקעות, "ספק אם אי פעם נדע מה גרם לו ללכת. הוא לקח איתו את מה שלקח, ואף אחד לא יודע כלום". פודים ספד לברק וסיפר כי "הבאתי אותו ללידר לפני עשר שנים. הוא היה מאוד מכושר עם רמות הישגיות יוצאות דופן. הוא השפיע מהותית על עצם היותה של לידר שוקי הון מהמובילות בשוק ההון המקומי. העובדה שהוא איננו, ודאי תשפיע לא רק עלינו אלא גם על כל שוק ההון", הוסיף פודים.

לידר שוקי הון פעילה בתחומי החיתום, הברוקראז', מסחר בניירות ערך וניהול השקעות (דרך החזקה במניות בית ההשקעות ילין לפידות).

ברק, בן ה-48, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו בשוק ההון כרואה חשבון מיד לאחר סיום הסטאז'. מאוחר יותר עבר לבית ההשקעות פסגות, שם עבד במספר תפקידים עד אשר מונה לתפקיד סמנכ"ל. בתחילת העשור עזב את פסגות והקים את לידר שוקי הון, שם כיהן כמנכ"ל עד ליומו האחרון. ברק הפך את לידר לאחד הגופים הדומיננטיים בשוק ההון, בעיקר בתחום החיתום.‏

לאורך השנים צבר ברק לא מעט הון: הוא החזיק עם מותו בכ-15.5% ממניות בית ההשקעות, בשווי של כ-25 מיליון שקל, וסך הונו מוערך בעשרות מיליוני שקלים. ‏‎‎‏