עוזי לנדאו: "לא רק חיילי צה"ל יודעים לעשות את העבודה"

שר התשתיות עוזי לנדאו בטקס הרמת כוסית: "חזרתי מסין וגיליתי שיש הערכה יוצאת דופן ליכולות שלנו ומיליארד סינים לא יכולים לטעות. שם קיבלתי את הידיעה על כך שיש סיכויים למצוא גז בכמויות גדולות"

בטקס הרמת כוסית בלשכת שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, בעקבות פרסום ממצאי הסקר התלת-מימדי על מאגרי גז בשטחה הימי של ישראל, אמר מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור: "בימים האחרונים אנחנו נמצאים בעין הסערה אבל כמובן זה דבר טבעי כשקורה אירוע מהסוג הזה. אני רק מאחל למדינה ולנו שנדע להתמודד גם עם ההצלחות שלנו".

השר לנדאו אמר: "במהלך השבוע האחרון הים סער בגזרה שלנו, אבל לא רק חיילי צה"ל יודעים לעשות את העבודה שלהם אלא גם אנשי היוזמה הפרטית".

"חזרתי מסין וגיליתי שיש הערכה יוצאת דופן ליכולות שלנו ומיליארד סינים לא יכולים לטעות, שם קיבלתי את הידיעה על כך שיש סיכויים למצוא גז בכמויות גדולות מאד ואני רוצה לברך את האנשים שעמדו מאחורי היוזמה הזאת ובראשם את יצחק תשובה ואנשי נובל".

"הגילויים האלה מביאים אותנו לסיפה של פריצת דרך מהפן הסביבתי והגיאו-פוליטי. אם ההערכות לגבי הכמויות יתממשו ומדינת ישראל תהפוך ליצואנית גז למדינות דרום אירופה. אנחנו נמצאים עם חברת החשמל בבדיקה באיזה מידה תוכל התחנה D להיות דו-תכלילתית כלומר להיות מופעלת בגז וגם בפחם עם הפחם כגיבוי. מציאתם הופכים את האופציה הזאת למושכת הרבה יותר. המציאות חזקה יותר מכל תיאור אחר שלה. זה הזמן להרגיש טוב, לא להיות באופוריה והמלאכה לפנינו רבה ביותר ומחובתם של הזימים לעשות את העבודה ביתר מהירות וביתר שאת".

יצחק תשובה הוסיף: "מדינת ישראל הפכה לשחקן בינלאומי חשוב מאד בזירת האנרגיה הבינ"ל בזכות התגליות יהיה למדינת ישראל ביטחון וחוסן כלכלי לדורות הבאים. אתה פטריוט ציוני אמיתי איש עשייה שמשרה ביטחון וחוסן ביזמות הישראלית. אני מבטיח שנמשיך לחזק את תשיות מדינת ישראל אני מבטיח שנמשיך לקדוח ושנמשיך לגלות תגליות נוספות נהפוך לשחקן מוביל בתחום האנרגיה בעולם כולו. מדינות רבות פונות אלינו לקבל אינפורמציה ולבדוק אפשרויות לספק להן אנרגיה".

"אם יהיו לנו מעל 1000 BCM נוכל לספק גז לאירופה ואירופה תהיה תלויה פחות בצפון אפריקה".

גדעון תדמור הוסיף: "בפן האישי אני מאד נרגש להיות כאן היום כמי שהיה מעורב בדלק ובאבנר מהתחלת פעילות החיפושים של נפט וגז. היום אנחנו מבשרים על האפשרות לעלות מדרגה לרמה האולטימטיווית".

ד"ר יעקב מימרן, הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, אמר: "העבודה שלנו סיזיפית. לא אומר לכם כמה לילות אני לא ישן מדאגה. אבל בסופו של דבר יש לנו מה לחגוג. הבטחתי לשר עוד תגליות".