מנכ"ל חברת כ"א: "בענף האופנה רוצים מוכרים הומואים"

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר אפליה על רקע נטייה מינית, אבל יש דרך להתחכם - הפייסבוק

אם נתקלתם לאחרונה ביותר גברים לבושים בסקיני ג'ינס נשי המועסקים כמוכרים ברשתות האופנה הגדולות, זה כנראה לא במקרה. "בעבר הרשתות ביקשו בצורה מעורפלת מחברות כוח-אדם למצוא להן 'גברים בעלי חוש אופנתי מובהק'. לאחרונה הבקשות לעובדים הומואים הפכו ישירות" - כך מגלה ל"גלובס" רפי אלימלך, מנכ"ל חברת ל.מ עולם של כוח-אדם.

לדבריו, רשתות האופנה מעדיפות "עובדים גאים" על נשים, בשל היתרון שלהם בהבנת אופנה, בצד "יכולת ההקשבה וההכלה של הלקוחות". לטענתו, הדימוי הזה התחזק בזכות תוכניות הריאליטי שבהן לקחו חלק משתתפים הומוסקסואליים, שהוצגו ככישרונים ומודעים ללייף סטייל ולעיצוב.

ישנה רק בעיה אחת: חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר במפורש להפלות עובדים או מועמדים לעבודה מחמת נטייתם המינית. אז מה עשה אלימלך? פתח דף מיוחד באתר פייסבוק שפונה לקהילה ההומו-לסבית. העמוד הזה לא קורא במפורש לגיוס עובדים הומוסקסואלים, אך באופן טבעי הוא פונה רק אליהם.

למרות הניסיון, ההצלחה היתה מעטה: "הדף בפייסבוק עדיין לא הצליח להביא לנו מספיק עובדים, למרות שראינו כניסות רבות אליו", מספר אלימלך. "איני יודע לומר אם חוסר ההיענות נובע מחוסר הרצון של הקהילה לעבוד בתחום או להיות ממותגים על-פי העדפותיהם המיניות. מתברר כי הדרך הטובה ביותר לאתר עובדים אלה היא בדרך של חבר מביא חבר".

אלימלך מקפיד לציין כי הוא מודע לחוק שאוסר אפליה על רקע מיני, אך באותה נשימה מודה כי הצליח להתחכם: "איני מעוניין להיכנס לחייו הפרטיים של המועמד לעבודה, ובטח לא לתייג אותו על-פי העדפותיו המיניות. מה שאני כן יכול להגיד הוא שבשנה האחרונה העברתי קרוב ל-100 עובדים גברים כמוכרים לרשתות האופנה המובילות בישראל, על-פי דרישות הרשתות".

אלימלך לא מוכן לציין מי הן רשתות האופנה שביקשו באופן מפורש לגייס עובדים הומואים. אולם, לפי נתונים שמסרה בעבר החברה שבראשה הוא עומד, עולה כי בין לקוחותיו נמנים בין היתר הרשתות קסטרו, פוקס ומנגו.