מפתחי סקייפ וקאזה משיקים מיזם מוזיקה חדש למכשירי סלולר

שירות מוזיקה חדש למנויים מציע מגוון עצום של שירים יחל לפעול בקרוב בארה"ב ויהיה נגיש באמצעות הטלפונים הסלולריים כמו גם באמצעות המחשבים האישיים

שירות מוזיקה חדש למנויים מציע מגוון עצום של שירים יחל לפעול בקרוב בארה"ב ויהיה נגיש באמצעות הטלפונים הסלולריים כמו גם באמצעות המחשבים האישיים. מי שעומד מאחורי השירות החדש, שייקרא Rdio, הם יאנוס זנסטרום וניקולס פריס, היזמים שהביאו לעולם את תוכנת שיתוף הקבצים והמוזיקה קאזה ואת שירות הטלפון האינטרנטי סקייפ. לשירות החדש יש כבר אפליקציות מאושרות עבור מכשירי האייפון והאייפד של אפל והוא מותאם גם לחלק מהדגמים של מכשיר הבלקברי של חברת RIM.

בשוק שירותי המוזיקה למנויים פועלות כבר מספר חברות המציעות שירים מקטלוג של חברות התקליטים המובילות. השירות המוביל כיום בתחום זה הוא Rhapsody, עם 650 אלף מנויים והכנסות שנתיות של 130 מיליון דולר. אנשי Rhapsody מתעתדים לשפר את הנגישות שלו למשתמשי הסלולר. פריס מציין כי בניגוד ל-Rhapsody, שירות Rdio מיועד לשימוש בטלפונים סלולריים מלכתחילה. "השירות שלנו הרבה יותר טוב משירותי המוזיקה למנויים הקיימים כיום בשוק. אנחנו כיוונו אותו לסלולר כי זה מוצר המפתח, וזו הדרך בה אנש ים מאזינים היום למוזיקה", אמר פריס ל"פייננשל טיימס".

עוד סיפר פריס כי הוא ויאנסטרום הגו את הרעיון שבבסיסו של Rdio עוד ב-2008, זמן רב לאחר שהגיעו להסדר עם חברות התקליטים באשר לפעילותה של קאזה, שנחשדה בשיתוף קבצים פיראטי. Rdio נבחן כעת על ידי מספר מצומצם של אנשים, והחל ממחר (ג') הבוחנים יוכלו להזמין חברים נוספים להצטרף לשירות. ל-Rdio יש גם ממד חברתי המאפשר למשתמשים לראות את רשימות השירים של חבריהם, ולבחור פלייליסטים מוכנים על פי טעמם של חבריהם.

דחיפה דרך אפל

מי שעומד בראש הפירמידה של שירותי המוזיקה המקוונים היום היא חברת אפל, שנחשבת למפיצת המוזיקה הגדולה ביותר בארה"ב באמצעות החנות המקוונת שלה, iTunes. לאחרונה בוחנים אנשי משרד המשפטים בוושינגטון את אופן התנהלותה של אפל בתעשיית המוזיקה, לאחר שהועלו חשדות שהחברה משתמשת בדומיננטיות המוחלטת שלה בשוק כדי למנוע ממתחרות דוגמת אמזון להגיע לסיכומים עם חברות תקליטים. הלך הרוחות בוושינגטון עשוי לעודד את אפל לאשר יותר אפליקציות שמתחרות ב-iTunes דוגמת אלה של Rdio או של Rhapsody.