חברת החשמל תשקיע כמיליארד שקל בכניסה לשוק התקשורת

המנכ"ל עמוס לסקר דיווח כי ניסוי החברה בקריית-שמונה הסתיים בהצלחה ■ חצי מהסכום יגיע ממשקיעים פרטיים ■ החברה לא תוכל לספק את השירות ישירות לצרכנים, אלא רק שירותי תשתיות למפעילים הקיימים

חברת החשמל מעריכה כי היקף ההשקעה בפרויקט תשתיות התקשורת יעמוד על כמיליארד שקל, כך נודע ל"גלובס".

עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל, דיווח אתמול (א') כי הניסוי בקריית שמונה הושלם בצורה תקינה ומצוינת. להערכת לסקר, בשנתיים הקרובות תיכנס החברה להשקעות גדולות כדי להרחיב את רשת הסיבים שלה, כך שתוכל להגיע למקסימום פריסה בכל רחבי הארץ.

הניסוי הטכנולוגי אמנם הסתיים והוכחה היתכנות, אך כעת נדרשת חברת החשמל להיערכות רצינית לפרויקט בכללותו, בין היתר להשקעה שתצטרך לבצע. על פי התוכנית של לסקר, חברת החשמל תזדקק להשקעה של כמיליארד שקל בפרויקט, כמחצית ממנו היא מתכוונת לגייס על ידי משקיעים פרטיים.

לסקר אמר שהגיוס לא ייעשה מיידית, אלא יימשך כשנתיים. לסקר הצהיר בעבר שתוקם חברה-בת שתגייס משקיעים פרטיים, וכעת חושף לראשונה את ההיקף הכספי.

כפי שפורסם ב"גלובס", הניסוי שעורכת חברת החשמל עם כמה מהמפעילים בקריית שמונה בדק העברת תקשורת נתונים על גבי סיבים אופטיים והוכתר כהצלחה מבחינה טכנולוגית. כל המשתתפים בניסוי מדווחים על תוצאות מרשימות.

רשיון קבוע או ניסוי שיווקי

בחודש הקרוב אמור ראש הממשלה להגיע לקריית שמונה כדי להשתתף בטקס החונך רשמית את כניסת חברת החשמל לשוק התקשורת. עדיין לא ברור אם החברה תקבל רישיון קבוע לאספקת שירותי תקשורת או אישור לניסוי שיווקי - ניסוי שיכול להיערך בקרב כמה אלפי לקוחות, וחברת החשמל יכולה לגבות בגינו תשלום. הנושא אמור להיבדק בזמן הקרוב. נזכיר כי על פי דרישת משרדי התקשורת והאוצר, חברת החשמל לא תוכל לספק את השירות ישירות לצרכנים, אלא רק שירותי תשתיות למפעילים הקיימים.