ברק: "המפנה בעמדת טורקיה - מהסיבות למשט כפי שהתרחש"

שר הביטחון בכנסת: "אין מבצע שהגענו אליו עם מודיעין מושלם, תוצאות של מבצעים זו לא הזמנה של סרט ב-VOD וזו לא חלק מתוכנית ריאליטי" ■ גלי צה"ל: הכנסת דחתה ברוב קולות את שלוש הצעות האי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, בעקבות אירועי המשט

שר הביטחון, אהוד ברק, השיב הערב (ב') בכנסת להצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה ובהן קדימה בעקבות אירועי המשט לעזה: "אין מבצע שהגענו אליו עם מודיעין מושלם, תוצאות של מבצעים זו לא הזמנה של סרט ב-VOD וזו לא חלק מתוכנית ריאליטי. לעולם הערכה מראש איננה מושלמת וההבדל בין הצלחה להסתבכות הוא לפעמים חוט השערה. וכאן, חרף הקשיים, הושגה המטרה". כפי שדווח בגלי צה"ל, הכנסת דחתה ברוב קולות את שלוש הצעות האי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, בעקבות אירועי המשט.

בדבריו דחה שר הביטחון את הטענות שלפיהן ישראל גרמה למשבר הומניטרי ברצועה: "בעזה חיים מיליון וחצי איש, רק אחד מהם זקוק לסיוע הומניטרי, אינו זוכה לפגוש בני אנוש ומצבו הבריאותי אינו יודע. שמו גלעד שליט", אמר ברק והוסיף: "הסגר והפיקוח על מטענים ימיים לעזה דרוש על מנת למנות את האצת ההתעצמות ברקטות, טילים, נשק וחומרי מלחמה".

ברק הבהיר בדבריו כי אין בכוונתו לאפשר את חקירתם של לוחמי שייטת שהשתתפו במבצע, במסגרת ישראלית או בינלאומית. "אני מצדיע ללוחמים שלקחו חלק במבצע ואני בטוח שהם יידעו להפיק את הלקחים מכל מה שקרה במבצע. אני וראש הממשלה לאחר הדיון בשביעייה הורינו ואישרנו לצה"ל את הפעולה, אבל יש להבין שהנהגה לאומית פועלת בתנאי אי-ודאות".

לדבריו, המפנה ההיסטורי העמוק בעמדת טורקיה והסתכלותה האחרת על המציאות באזור הם חלק מהסיבות שהביאו להבשלת המשט הזה כפי שהוא התרחש. "תהליך הדה-לגיטימציה שעוברת ישראל לא החל בעקבות המשט. הוא החל ב'עופרת יצוקה' ואולי לפני כן".