זינוקים בסקטור הגז: "הביקוש יהיה גבוה מהתחזיות"

האנליסט ירון זר מכלל פיננסים: "חלופת האסדה בים לא חזרה לדיון במועצה הארצית ואינה צפויה לעלות לדיון" ■ דירוג המניות המומלצות בסקטור: ישראמקו, אבנר, דלק קידוחים, רציו

ירון זר, אנליסט האנרגיה בכלל פיננסים ברוקראז', פרסם היום סקירה מעודכנת על סקטור הגז הטבעי בעקבות פרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי של נובל. זר אומר כי תוצאות הסקר "עלו על ציפיותינו. אנו ממשיכים להיות אופטימיים לגבי מניות הגז אך נזכיר כי מדובר במניות בסיכון גבוה".

זר החליט להעלות את מחיר היעד של אבנר ל-2.4 שקל (היחידה עולה כעת בבורסה ב-4% למחיר של 1.91 שקל) ושל דלק קידוחים ל-13.7 שקל (עולה ב-2.7% ל-11.60 שקל). ההמלצה לישראמקו נותרת על "קניה" (מחיר יעד 68 אגורות) ואת רציו מתחיל זר לסקר בהמלצת "תשואת שוק" (מחיר יעד 28 אג' לעומת 23 אג' בשוק).

על סמך מודל ראשוני למבנה לוויתן מעריך זר את שוויו של לווייתן בכ-3.5 מיליארד דולר, לאחר גילום הסתברות של 50% למציאת גז. "לא לקחנו בחשבון פוטנציאל במבנים נוספים".

לוויתן תורם כ-80 אגורות למניית אבנר וכ-4.7 שקל למניית דלק קידוחים המהווים כשליש ממחירי היעד שקבעו בכלל פיננסים. "לאור הסיכון הגבוה במאגר שעדיין אינו מוכח למרות האפסייד אנו מותירים המלצתנו בתשואת יתר", אומר זר.

לגבי ההעדפות בתוך הסקטור אומר זר כי ברבעון האחרון הניבה מניית אבנר תשואה הנמוכה בכ-10% לעומת מניית דלק קידוחים , בעוד שכלכלית אבנר עדיפה בתרחיש של תגליות נוספות על רקע תשלום תמלוג נמוך יותר.

להערכתו, עלות הקמת תמר תהא דומה לאומדן השותפות, כ-3 מיליארד דולר, "ואיננו מתרשמים מהעלויות שהוצגו בדוח של חברת PDC. דוח זה הוגש בפברואר לרשות הגז ומאז התקדם תכנון הפרויקט. נדגיש כי, חלופת האסדה בים לא חזרה לדיון במועצה הארצית ואינה צפויה לעלות לדיון. כמו כן, באם לא יבחרו באתר בדור אלא במחצבה בעין אילה (סמוכה לפרדיס) אזי העלות תהא דומה שכן לא תידרש הטמנת מתקן הקבלה וניתן יהא למכור את הגיר".

לסיום אומר זר כי הביקוש לגז טבעי בארץ יהא גבוה מתחזית משרד התשתיות. "יכולת יצור החשמל בגז טבעי עלתה לאחרונה לכ-45% וצפויה בסוף השנה להגיע לכ-55%. בנוסף, אנו מעריכים כי התקדמות מכרזי החלוקה יניעו צרכני אנרגיה לעבור בעתיד לשימוש בגז טבעי".