חודש מאי החולף אופיין בשוקי המניות בירידות שערים חדות, ברקע החששות מפני משבר החובות באירופה. את ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס זה כנראה לא מטריד: החברה פרסמה היום (ג') כי מכירותיה הגלובליות בחנויות הפתוחות מעל שנה עלו בחודש מאי ב-4.8%.
נציין כי נתוני המכירות בחנויות הפתוחות מעל שנה מהווים מדד יעיל למדידת ביצועי ענקית ההסעדה, שכן הם מנטרלים פתיחות וסגירות עונתיות של סניפים ומבודדים למעשה את הצמיחה ה"אמיתית" במכירות.
מקדונלד'ס מפרטת כי המכירות בארה"ב עלו ב-3.4%, באירופה ב-5.7%, ובאסיה, במזרח-התיכון ובאפריקה טיפסו המכירות ב-3.8%.
מנכ"ל החברה, ג'ים סקינר, מסר עם פרסום הנתונים כי המכירות טיפסו בין היתר בהתבסס על משקאות האייס החדשים של החברה, נגיסי העוף וכן ארוחות הילדים.
עם זאת, החברה מסרה כי ככל הנראה רווחיה השנתיים עומדים להיפגע בצל חולשת מטבע האירו, שכן כ-25% מרווחיה התפעוליים מגיעים מיבשת אירופה.
מקדונלד'ס הדגישה כי הפגיעה ברבעון השני של השנה תהיה מינימלית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.