פסק דין שניתן בחו"ל נגד היהלומנים אורי פלג ומייקל שכטר ייאכף בארץ

לפי פסק הדין אמורים היהלומנים לשלם לחברה האמריקנית סופאסה כחצי מיליון דולר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר השבוע בקשה של חברת היהלומים האמריקנית סופאסה לאכוף בישראל פסק דין שניתן בעקבות הליכי בוררות שנעשו בחו"ל בינה לבין היהלומנים אורי פלג ומייקל שכטר, ולפיו אמורים היהלומנים לשלם לחברה כחצי מיליון דולר.

"פסק הבוררות כבר אושר על-ידי בית המשפט בניו-יורק, ומשניתן פסק הדין החלוט שמאשר אותו הוא עומד בזכות עצמו ומכיל את פסק הבוררות שנתאשר במסגרתו", נימקה השופטת ענת ברון.

במאי 2001 החלו חברת סופאסה, פלג ושכטר במיזם משותף לייצור ושיווק יהלומים. משהתגלעו מחלוקות, החליטו הצדדים להפסיק את שיתוף-הפעולה ופנו להליכי בוררות במדינת ניו-יורק.

בספטמבר 2005 אישר בית המשפט העליון בניו-יורק את פסק הבוררות, שלפיו חויבו היהלומנים לשלם לחברה כחצי מיליון דולר. סופאסה פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עו"ד גד נשיץ ועו"ד בני סרוסי וביקשה להכריז כי פסק הדין ניתן לאכיפה בישראל.

בית המשפט דחה את טענות פלג ושכטר, לפיהן החברה אינה יכולה לפנות לבית המשפט בבקשה לאכיפת פסק חוץ אלא מחויבת לפעול בהתאם להוראות חוק הבוררות, שעל-פיו יש לבחון אם מתקיימות עילות לביטולו, וכי יש בהגשת הבקשה "כפל הליכים", על רקע תביעה אחרת התלויה ועומדת בבית המשפט המחוזי ועוסקת בשאלת פרשנות לאותו פסק בוררות, אך כאמור בית המשפט דחה את הטענות.