דויטשה בנק: אין איום על תרופת הקופקסון - קנו מניות טבע

האנליסטים לא חוששים מאישור ה-FDA הצפוי לתרופת ה-Gilenia ומדגישים את השווי האטרקטיבי שלה

מניית טבע עלתה בסוף השבוע בוול סטריט ב-3.2% למרות שמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מתקרב לאשר לחברת נוברטיס לשווק תרופה אוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, ה-Gilenia. למרות החששות הראשוניים, בשוק מעריכים כי אין איום מיידי על הקופקסון.

פאנל של ה-FDA אישר פה אחד (25 תומכים מול 0 מתנגדים) שה-Gilenia בטוחה לטיפול בטרשת נפוצה, חרף הסיכונים מתופעות לוואי שונות - מהפחתה אפשרית של דופק הלב ועד פגיעה בפעילות הריאות.

מדובר בתחרות ישירה לקופקסון של טבע, המהווה כמעט שליש מהכנסות החברה. בשוק מעריכים כי ה-FDA יאשר סופית את התרופה ב-21 בספטמבר, למרות החששות מתופעות הלוואי, ובינתיים הוא מבקש מנוברטיס לבחון את השלכות הטיפול בתרופה במינונים נמוכים.

אנליסטים בחו"ל מעריכים כי התרופה החדשה תיועד לחולים שלא מטופלים באמצעים הקיימים (כדוגמת זריקת הקופקסון של טבע), כך שהאיום הוא בעיקר על תרופות "הרביף" ו"טיסברי" ולא על הקופקסון של טבע. אגב, טבע עובדת על גירסה אוראלית משלה לקופקסון, ה-Lacquinimod, אך לא צפויה השקה לפני 2012.

"להערכתנו, כניסת תחרות לקופקסון ריחפה בשוק מזה זמן מה", כתבו אנליסטים בדויטשה בנק בסקירה ללקוחותיהם. הכלכלנים מעריכים כי לאחר כניסת התרופה לשוק, ההתלהבות ממנה תהיה מוגבלת וכך גם פוטנציאל המכירות שלה והנגיסה האפשרית בנתח של הקופקסון. האנליסטים מדברים על הביטחון בקופקסון בקהילה הרפואית, בייחוד לטווח ארוך.

"אנו ממשיכים להמליץ לקנות את מניית טבע", כותבים האנליסטים, "השווי של החברה אטרקטיבי כיוון שהיא נסחרת במכפיל 11.7 בלבד על הרווח הצפוי השנה ובמכפיל 10.2 על הרווח הצפוי ב-2011".